کد خبر: 270070
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۳:۱۴
| |

گرامی‌داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانمارک برگزار شد

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، مراسم بزرگداشت روز ملی کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ برگزار شد.

گرامی‌داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانمارک برگزار شد
کد خبر: 270070
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۳:۱۴

اعتمادآنلاین| در این مراسم که از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی دانمارک، سفرا و کارداران کشورهای خارجی، ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی از کشورهای مسلمان حضور داشتند، در ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس «مرتضی مرادیان» سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن خوشامد‌گویی به مهمانان با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در چهل سال پیش استراتژی انقلاب خود را از قرآن گرفته‌اند، گفت: چهار دهه پیش، ملت بزرگ ایران، یک استراتژی را در پیش گرفت که اکنون، یکی از مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد. ایده این استراتژی برگرفته از این آموزه قرآنی است «لَا تَظْلِمُونَ وَلَاتُظْلَمُونَ» - نه ستم کنید و نه ستم پذیرید. وی تصریح کرد در چهل سال گذشته، مردم ایران بر این باور و اصول خود پایبند بوده است.


مرادیان با اشاره به تشدید دشمنی و دسیسه‌های خارجی علیه نظام و کشور اسلامی ایران در سال 2018 در جهت تبلیغ ایران هراسی، خاطرنشان کرد که خروج غیرقانونی آمریکا از برجام که بنیان چندجانبه گرایی را در صحنه سیاست بین الملل لرزاند، در واقع واکنشی شتاب زده، کوته‌نگرانه و غیر‌منطقی به شکست سیاست‌های چهل ساله علیه ایران بود اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر حمایت مردم تاکنون به مسیر عدالت‌خواهانه خود ادامه داده و از این پس نیز ادامه خواهد داد.


سفیر کشورمان یکجانبه گرایی افراطی را یکی از عمده ترین چالش‌های جهان کنونی دانست و ابراز امیدواری کرد که تمامی کشورها و سازمان‌های بین المللی در برخورد با این چالش‌ها به تعهدات خود عمل کرده و مسئولیت پذیر باشند زیرا تنها در این صورت است که موانع همکاری جهانی رفع و اهداف مشترک محقق خواهد شد.


مرادیان در تشریح سیاست خارجی مستقل جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران سیاست خارجی اعتدالی خود را ادامه خواهد داد. اما در عین حال، بر دو سویه بودن تعاملات و متقابل بودن همکاری‌ها نیز تاکید داشته و در این راستا در سطح بین المللی، همانند گذشته که مسئولیت پذیری و تعامل‌گرایی ایران را به اثبات رسانده است، اکنون نیز ثابت خواهیم کرد که در مراوده با جامعه جهانی همکاری و تعامل را بر تقابل ترجیح می‌دهیم.


وی در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتحادیه اروپایی برای ثبت و اعلام سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران را اولین گام اروپا در انجام تعهدات خود در قبال ایران مندرج در بیانیه ماه می 2018 وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی، دانسته و خواهان اجرایی شدن کامل تمامی تعهدات اتحادیه اروپا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.


همچنین مراسم دیگری با حضور ایرانیان، مسلمانان و دوستداران انقلاب اسلامی در روز 23 بهمن در محل سفارت برگزار گردید.


در این مراسم مرادیان با اشاره به اینکه رمز موفقیت ایران در چهل سال گذشته، باور و پایمردی مردم ایران بود که تاکنون فشارها را خنثی کرده و ضامن دستاوردهای باارزش بوده است، خاطرنشان کرد که در این مدت، قدرت‌هایی که ظهور یک کشور مستقل و تأثیر ژئوپلتیکی بالقوه آن را نافی منافع نامشروع خود می‌دانند از هیچ کوششی علیه ایران دریغ نکرده‌اند و هم اکنون نیز بر این ایده پوچ و روش نادرست خود جهت ایجاد فضای ایران هراسی پافشاری می‌کنند.


سفیر ایران در بخشی دیگر از سخنان خود تحریم نامشروع مردم مقاوم ایران، سیاه نمایی تبلیغاتی، فشار دیپلماتیک به کشورها و توطئه‌های منطقه‌ای را از جمله محورهای اصلی تحرکات ایران هراسانه برشمرد و گفت: دولت آمریکا و معدود حامیانش تلاش می‌کنند تا ایرانی که داعش را به زانو درآورد، بزرگترین حامی تروریسم نامیده شود- ملتی که خود قربانی تروریسم بوده، تروریست معرفی شود -کشوری که هدف حملات شیمیایی صدام قرار گرفت، به تولید سلاح شیمیایی متهم شود- نظام مردم سالار و مسئول، مستبد و تهدیدگر ثبات منطقه‌ای جلوه داده شود- دولتی که پایبندی آن به تعهداتش همواره مورد تأیید بوده، ناقض مقررات بین‌المللی خوانده شود. هیچکدام از این اتهامات از یک آزمایش منصفانه موفق بیرون نخواهند آمد و امروز دنبال‌کنندگان آن سیاست‌ها خود بیش از هر زمان دیگر منزوی هستند.


در این مراسم‌ها ضمن تقدیر از یکی از ایرانیان موفق در دانمارک، کتابچه مطالبی از جاذبه‌های گردشگری ایران در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها