کد خبر: 270078
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۵:۴۰:۲۲
| |

لاوروف:

کمیته قانون اساسی سوریه از موضوعات نشست سوچی است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ضامن روند آستانه در نشست سوچی مسأله کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی خواهند کرد.

کمیته قانون اساسی سوریه از موضوعات نشست سوچی است
کد خبر: 270078
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۵:۴۰:۲۲

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لسوتویی خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه عنوان داشت: موضوع کمیته قانون اساسی سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوع در حال حاضر موضوع گفت‌وگوی متخصصان ما است که به منظور آماده‌سازی توافق‌نامه‌های رؤسای سه‌گانه (ایران، روسیه و ترکیه) در نشست فردا انجام می‌شود.

وی درباره اوضاع ادلب نیز گفت: ادلب یکی از محورهای اصلی دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی در سوچی خواهد بود. در حال حاضر جبهه النصره بر 90 درصد از اراضی ادلب تسلط دارد و نمی‌توان با عناصر تروریستی گفت‌وگو کرد.

لاوروف درباره شکایت سوریه از ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «ضدداعش» به دلیل حمله به شهرک باغوز در دیرالزور گفت: دمشق از شورای امنیت خواسته که نسبت به حمله ائتلاف بین‌المللی به باغوز واکنش نشان دهد و این اولین بار نیست که چنین حملاتی رخ می‌دهد و ائتلاف (بین‌المللی) دچار اشتباه می‌شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما حل و فصل درگیری‌های سیاسی و داخلی چه در سوریه و چه در ونزوئلا از خارج را رد می‌کنیم و مسکو از دمشق در محکومیت حملات اخیر ائتلاف بین‌المللی به دیرالزور از سوی شورای امنیت و همچنین از شکایت‌های دیگر کشورها که از عربده نیروهای خارجی رنج می‌برند، حمایت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها