کد خبر: 270099
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۹:۰۰
| |

نگاهی به مستند «دلبند» در جشنواره فیلم برلین؛

گاوها مرا می فهمند!

مستند «دلبند» از درخشان‌ترین آثار برلینانه بود. دیدن یک مستند خوب رئال آن هم در بازگشت به طبیعت و رشته کوه‌های البرز و ادای دین به عباس کیارستمی در همان ابتدا، دل آدم را هوایی ایران می‌کند.

گاوها مرا می فهمند!
کد خبر: 270099
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد: فیلم مستند «دلبند» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی یاسر طالبی است. این مستند قصه‌ زندگی دشوار اما دلخواه یک مادر هشتاد ساله و تنها به نام فیروزه است، پیرزنی که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد. او همراه با گله گاوهایش به تنهایی در دامنه کوه زندگی می‌کند و علی‌رغم اصرار فرزندان و دوستان خود حاضر نیست محل زندگی‌اش را ترک کند.

شاید کشف رمز و راز زندگی فیروزه و نگرشی که نسب به حیوانات مخصوصاً به گاوهایش دارد و نحوه ارتباط برقرار کردن او با آن‌ها دلیل اصلی ساخت فیلم «دلبند» بوده، فیروزه در جایی از فیلم می‌گوید: «طوری که گاو من رو می‌فهمه، آدمیزاد من رو درک نمی‌کنه!».

فیروزه زندگی معمولی دارد اما وقتی با او همراه می‌شوید متوجه متفاوت بودن بستر زندگی او می‌شوید، او گذشته را در امروز زندگی می‌کند. کسی که کاری ندارد به اینکه کشفش می کنند یا نمی کنند.

عوامل تولید مستند «دلبند» عبارتند از فیلمبردار و کارگردان: یاسر طالبی، تهیه‌کننده: الهه نوبخت، پژوهشگر: علی رمضانی‌پاجی، نویسنده سرگذشت: فرزانه فتحی، صدابردار: میثاق مدانلو، صداگذار: حسین ابوالصدق، تدوینگر: رضا شیروانی، آهنگساز: اکبر رستگار، مدیر تولید: الهام نوبخت، مدیر تدارکات: صفر طالبی دادوکلایی، طراحی پوستر و رنگ‌آمیزی تصاویر: محمد رضایی، نقاشی پوستر: حمیدرضا درواری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها