کد خبر: 270109
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۸:۱۰:۵۸
| |

تلاش برای بازگشایی راه‌ها در جنوب کرمان

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب سبب بسته شدن تعداد زیادی از راه های روستایی جنوب کرمان شده ولی همچنان کار و تلاش بی وقفه برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

تلاش برای بازگشایی راه‌ها در جنوب کرمان
کد خبر: 270109
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۸:۱۰:۵۸

اعتمادآنلاین| با ورود سامانه بارشی به منطقه جنوب کرمان شاهد بارش باران و خوشحالی مردم پس از 2 سال خشکسالی بودیم و البته این باران باعث جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی در شهرستان های این منطقه شده است.


بیشترین میزان خسارات ناشی از سیلاب، در جنوب کرمان روی داده و در این راستا شاهد قطعی برق تعدادی از روستاها، سیلاب و تخریب برخی از راه های روستایی و خسارت به زیر ساخت های شهری و روستایی و همچنین آب گرفتگی شدید معابر شهری بوده ایم.


محور رودبار جنوب به ایرانشهر بازگشایی شد


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: محور رودبار جنوب به ایرانشهر که در پی بارندگی های 24 ساعت گذشته بسته شده بود با همت راهداران این شهرستان بازگشایی شد.


مسعود جمیلی کرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گذر چند رودخانه و مسیل از عرض محور رودبار- ایرانشهر و بارش شدید باران و در پی آن جاری شدن سیلاب، این محور به جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارت های جانی، توسط نیروهای راهداری بسته شد.


وی اظهار داشت: طغیان رودخانه ها در هفت شهرستان ضمن بسته شدن چندین محور اصلی، به محورهای روستایی شهرستان ها هم خسارت وارد کرد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با اشاره به اینکه خسارت های سیلاب به محورهای ارتباطی و ابنیه جاده ها در حال جمع بندی میدانی و نهایی است، عنوان کرد: با توجه به حجم سیلاب، بسیاری از راه های روستایی نیاز به تیغ زنی و بازگشایی دارد که این مهم در دستور کار ادارات راهداری شهرستان ها قرار گرفته است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان به بارش سنگین برف در بخش ساردوئیه جیرفت اشاره کرد و گفت: کار بازگشایی محورهای روستایی برفگیر از صبح امروز آغاز شده است.


وی بیان کرد: رانندگان به اخطاریه ها و هشدارهای صادر شده از طرف مرکز مدیریت راه ها در زمینه رعایت جوانب احتیاط در زمان بارندگی و عبور نکردن از مسیل ها و آبنماهای سیل خیز توجه کنند.


جمیلی ادامه داد: همکاری مردم و رانندگان در زمان بارندگی سبب انجام بهتر عملیات راهداری و ایجاد ایمنی تردد می شود.

راه های روستایی رودبار جنوب بازگشایی شد


فرماندار رودبار جنوب از بازگشایی محور ارتباطی 24 روستا در این شهرستان خبر داد و گفت: نیروهای راهداری با همکاری اعضای ستاد بحران از روز گذشته تا کنون 24 محور ارتباطی روستایی را بازگشایی کرده اند.


ابوذر عطاپور افزود: بر اثر طغیان رودخانه ها در این شهرستان راه ارتباطی 86 روستا بسته شده بود و تلاش برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد.


وی تصریح کرد: تعداد 40 روستا در مناطق کوهستانی هستند که طبق برنامه ریزی ستاد بحران، این مسیرها تا روز پنجشنبه به طور کامل بازگشایی می شوند.


فرماندار رودبار جنوب ادامه داد: هم اکنون دستگاه های راهداری در حال فعالیت هستند و امیدواریم تا پایان امروز محور ارتباطی 22 روستای دیگر هم بازگشایی شود.


سیلاب مسیر ارتباطی 30 روستای عنبرآباد را بست


فرماندار عنبرآباد گفت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب، راه ارتباطی 30 روستا در این شهرستان بسته شده که تلاش برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.


نادر ملایی افزود: طغیان رودخانه گمرکان موجب بسته شدن 20 راه روستایی در دهستان اَمجز و طغیان رودخانه توکل آباد باعث قطع 10 راه روستایی در بخش مرکزی شد.


وی ادامه داد: هم اکنون تمام دستگا‌ه‌های مرتبط در حال آماده باش و خدمت رسانی به مردم هستند.


فرماندار عنبرآباد گفت: تا کنون بیش از 70 میلیمتر بارندگی در عنبرآباد ثبت شده که این مساله سبب خوشحالی کشاورزان و باغداران این شهرستان شده است.


زیرساخت های قلعه گنج خسارت دید


فرماندار قلعه گنج گفت: خطوط آب رسانی و شبکه برق برخی از روستاهای این شهرستان صدمه دیده و تلاش برای حل مشکلات پیش آمده ادامه دارد.


عطا ناوکی افزود: مسیر آب رسانی به روستای چاه دادخدا خسارت شدیدی دیده و آب آشامیدنی روستاهای اطراف قطع شده است.


وی بیان کرد: در روستای شمس آباد 380 خانوار دچار سیلاب شده اند اما به دلیل بسته شدن راهها و سیلاب گسترده امدادرسانی به این افراد به کندی پیش می رود اما متوقف نشده است.


فرماندار قلعه گنج بیان کرد: 20 روستا نیز در مناطق دیگر این شهرستان دچار سیلاب شده اند.


راه ارتباطی 23 روستا در فاریاب بازگشایی شد


فرماندار فاریاب هم گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب، راه ارتباطی 23 روستا در این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش اعضای ستاد بحران این مسیرها بازگشایی شدند.


علی نیک نفس افزود: این راه ها شامل 15 روستا در بخش حور و هشت روستا در بخش مرکزی این شهرستان است که بر اثر جاری شدن سیلاب صبح امروز مسدود شده بودند.


وی اظهار داشت: 2 آبنما در بخش مرکزی و حور شهرستان فاریاب به صورت کامل تخریب شده که بعد از پایان بارندگی عمل احداث این آبنماها توسط اداره راهداری انجام می شود.


فرماندار فاریاب از تشکیل ستاد بحران این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی اعضای ستاد بحران در حال آماده باش هستند.


وی اظهار داشت: طبق بازدید های انجام شده 60 آبنما در محورهای روستایی شهرستان فاریاب دچار شن زدگی شده اند که با تلاش اداره راهداری این مشکل برطرف شد.


نیک نفس تصریح کرد: تا کنون در سطح شهرستان فاریاب 55 میلی متر بارندگی ثبت شده و بارش باران سبب خوشحالی کشاورزان این شهرستان شده است.


رئیس ستاد بحران شهرستان فاریاب با بیان اینکه تمامی زیرساخت های این شهرستان فعال است، گفت: تمامی راه های ارتباطی این شهرستان باز است و در سطح شهر شاهد آبگرفتگی و در بخش روستایی شاهد آبگرفتگی 18 روستای بخش مرکزی و 12 روستا در بخش حور هستیم.


بارندگی مجدد از روز جمعه شروع می شود


رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: بارندگی ها تا صبح فردا ادامه دارد و از فردا هوا به شدت سرد می شود.


حمیده حبیبی افزود: در برخی از مناطق، حجم بارندگی در بازده زمانی محدود بسیار بالا بوده به طوری که در دهبکری طی دو روز 110 میلیمتر باران باریده است.


وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق استان که طی سال گذشته و سال جاری بارش حداقلی داشتیم در این 2 روز بارندگی روی داده است.


رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: سامانه بارشی امروز از استان خارج می شود اما از روز جمعه سامانه بارشی جدید وارد استان کرمان خواهد شد.


وی از بارش برف در ارتفاعات استان کرمان به خصوص در سیرجان، بافت و رابر خبر داد و بیان کرد: مردم باید خود را برای کاهش شدید دما آماده کنند.


وی با اشاره به تدوام بارندگی در انتهای هفته جاری از مردم خواست از مسیر سیلاب ها فاصله بگیرند زیرا سیلاب به صورت ناگهانی در بستر رودخانه هایی که سال ها خشک شده بودند جاری می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها