انفجار انتحاری در اتوبوس پرسنل سپاه/ 27 تن شهید و 13 نفر مجروح شدند/ انتقال اجساد به پزشکی قانونی

اتوبوس پرسنل شیفت سپاه روز گذشته در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان براثر عملیات انتخاری منفجر شده است. مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان امروز از انتقال پیکر 27 نفر از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به پزشکی قانونی خبر داد.

انفجار انتحاری در اتوبوس پرسنل سپاه/ 27 تن شهید و 13 نفر مجروح شدند/ انتقال اجساد به پزشکی قانونی
کد خبر: 270112
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از انتقال پیکر 27 نفر از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش فارس، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: از زمان انتقال پیکر شهدا سریعا کار شناسایی و مراحل صدور جواز دفن شهدا صادر شد، به گونه ای که تا ساعت 5 صبح امروز کار معاینه و شناسایی اجساد شهدا ادامه داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع اجساد 27 نفر از شهدا معاینه و برای انتقال به یگان مربوطه تحویل شد.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان منفجر شده است. وی گفت: دقایقی پیش این اقدام تروریستی انجام شده و گفته می‌شود فعلا 20 نفر شهید و 20 نفر زخمی شده اند.

به گزارش رسانه های محلی، گروهگ تروریستی به اصطلاح جیش‌العدل حادثه انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه نیز در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی در جاده خاش- زاهدان در شامگاه امروز (چهارشنبه 24 بهمن ماه) خبر داد.

به گزارش فارس متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن 22 بهمن ماه ،تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران ، شامگاه امروز( چهارشنبه 24 بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

تایید شهادت 27 نفر از نیروهای سپاه

خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: تا لحظه انتشار این خبر، برخلاف آمار کذبی که در فضای مجازی درباره تعداد شهدای این حمله تروریستی مطرح شده، حدود 27 نفر از نیروهای سپاه در این حادثه به شهادت رسیده‌اند و خبر شهادت 40 نفر صحت ندارد.

گفته می‌شود تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند و ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند.

آمار شهدا و مجروحین جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان اعلام شد


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش - زاهدان را 23 تن و مجروحان را 17 تن اعلام کرد.

در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آمده است: یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش - زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون 23 تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و 17 نفر مجروح شدند.

در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظین امنیت مرزهای ایران اسلامی، این گونه اقدامات تروریستی، ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می‌پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرزهای میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرزهای ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار تر می‌نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها