کد خبر: 270117
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۳:۰۰
| |

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر داد:

برگزاری جشن نوروزی مشترک با همکاری ایران و جمهوری آذربایجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و با توجه به ریشه‌های مشترک فرهنگی و آئینی میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان از برگزاری جشنی به همین مناسبت در مزر بیله سوار خبر داد و گفت: برنامه‌های باشکوه و ویژه‌ای برای حفظ این میراث اصیل ایرانی در نخستین روز بهار درنظر گرفته‌ایم .

برگزاری جشن نوروزی مشترک با همکاری ایران و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 270117
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: استان اردبیل در سنوات گذشته در غالب غرفه‌های متعدد برای معرفی جاذبه‌ها و عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در نمایشگاه همواره حضور فعال داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: امسال نیز با توجه به رویکرد استاندار اردبیل که گردشگری را محور اولیه توسعه استان معرفی کردند استان اردبیل امسال بر پایه ایده‌ای ابتکاری و خلاق دو سالن اختصاصی پیوسته 20 و 22 را برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان به صورت موضوعی در اختیار گرفته است.

فلاحی دامه داد: اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بر اساس آخرین متدها و روش‌ها و استانداردهای بین المللی برای معرفی جاذبه‌های استان برای بازدید کنندگان عموم، فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاران و متولیان این بخش مهیا شده است و با توجه به شعار امسال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که «سال تحول در حوزه گردشگری دیجیتال است» این استان از معدود استان‌هایی است که اقدام به تهیه نقشه گردشگری استان به صورت دیجیتالی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر قابلیت‌های گردشگری استان گفت: اردبیل نگین گردشگری ایران محسوب می شود این استان با دارا بودن بیش از 118 چشمه آبگرم از مراکز مهم آب معدنی و آبگرم کشور محسوب می‌شود و فقط شهر سرعین بیش از 220 واحد اقامتی در این زمینه دارد. همچنین بزرگترین پیست اسکی کشور «پیست اسکی آلولرس » حدود 30 کیلومتری چشمه های آبگرم سرعین و در ارتفاع 3200 متری قرار دارد. بنابراین وجود چنین پتانسیل‌هایی گویای ظرفیت بالای گردشگری در استان است.

او همچنین با اشاره به اینکه اردبیل به عنوان استانی با پل‌های معلق شهرت دارد، گفت: بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی در شهرستان مشکین شهر این استان قرار دارد. همچنین اولین پل معلق تمام شیشه‌ای خاورمیانه بر روی رودخانه هیرچایی در حال اجرایی شدن است. پروژه پل هیر یکی از طرح‌های شاخص استان در راستای تحقق اهداف گردشگریست و می‌توان با بهره‌برداری از این مکان، تحول عظیمی را در رشد بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و درآمدزایی شاهد بود.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل شهری با تمدنی به درازای تاریخ و خاستگاه اصلی پیدایش و پرورش نهضت تشیع در سلسله صفویه است، گفت: این استان نقش مهمی در به رسمیت شناختن مذهب شیعه دارد.

او با بیان اینکه ویژگی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تعامل دستگاههای اجرایی دولتی با بخش خصوصی است، گفت: امیدواریم تا سال 1400 اردبیل به قطب گردشگری شمالغرب کشور تبدیل شود چرا که ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد. البته برای این ادعا برنامه داریم و طرح‌هایی در این زمینه تدوین شده است که با به ثمر رسیدن پروژه‌های در حال اجرا در آینده نزدیک، بدون شک این مدعا اثبات خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه، این وعده را داد که برای گردشگرانی که از طریق تورهای دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اردبیل را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، 40 درصد تخفیف برای سکونتگاهای زیر مجموعه اداره میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان گفت: در 10 ماهه گذشته حدود یک میلیون و 170 هزار «گردشگر سلامت» از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده اند این در حالی است که بیش از 25 درصد ورود اتباع خارجی از طریق مرز بیله سوار صورت می پذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها