ایران از منظر رسانه‌های عربی، پنجشنبه ۱۴ فوریه ۲۰۱۹، ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

روزنامه‌های عربی امروز پنجشنبه 14 فوریه 2019 (25 بهمن 1397) حمله تروریستی در زاهدان، اتهام یک افسر آمریکایی به جاسوسی برای ایران، بازتاب‌های نشست ورشو و چند خبر دیگر را دستمایه نگاه خود به رخدادهای ایران کردند.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 270140
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های عربی امروز پنجشنبه 14 فوریه 2019 (25 بهمن 1397) حمله تروریستی در زاهدان، اتهام یک افسر آمریکایی به جاسوسی برای ایران، بازتاب‌های نشست ورشو و چند خبر دیگر را دستمایه نگاه خود به رخدادهای ایران کردند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم خبر شهادت پاسداران را در زاهدان منتشر کرد و از ورود 2 نهاد و 9 فرد به لیست تحریم های واشنگتن خبر داد.

این روزنامه همچنین به نقل از ظریف نوشت نشست ورشو مرده به دنیا آمده است.

این روزنامه در گزارشی در رابطه با این نشست آن را تلاشی آمریکایی ـ اسرائیلی برای فشار بر ایران توصیف کرد و نوشت روسیه تصمیم گرفت در آن شرکت نکند.

عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه هم در سرمقاله این نشست را بیانگر شکست‌های آمریکا در خاورمیانه دانست که مهمترین دستاورد آن سلفی نتانیاهو با وزرای خارجه سازشکار عرب است.

روزنامه اماراتی البیان هم شهادت 27 نفر از پرسنل سپاه را در یک حمله انتحاری در زاهدان منتشر کرد و از اعلام کیفرخواست علیه یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل جاسوسی برای ایران سخن گفت.

این روزنامه همچنین از عصبانیت کشورهای همسو با آمریکا وعربستان از ارسال پیام تبرک امیر قطر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت .

روزنامه الاخبار لبنان هم با پرداختن به خبر حمله تروریستی زاهدان، از قول تهران برای واکنش سخت به آن نوشت.

این روزنامه لبنانی در یادداشتی ، تاریخچه حملات آمریکا علیه ایران را به قدمت انقلاب ایران دانست.

در بخشی از این یادداشت که به قلم حسن حردان نوشته شده، آمده است: حمله به ایران و متهم کردن این کشور به دخالت در لبنان، بحرین، یمن و سوریه و اینکه به دنبال بسط نفوذ خود در کشورهای عربی است، چیز تازه‌ای محسوب نمی‌شود بلکه این گفته‌ها همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد و از نتایج آن جنگ عراق علیه ایران بود‌، جنگی که هدف از آن فرسوده کردن انقلاب در حال توسعه و مهار انگیزه‌های انقلابی‌گرایانه‌اش بود.

الاخبار همچنین در گزارشی تحلیلی از نشست ورشو به استفاده نتانیاهو از آن برای اهداف انتخاباتی اش اشاره کرد.

روزنامه عربستانی الیوم که گروه تروریستی عامل این حمله از سوی این کشور مورد حمایت قرار می گیرد در گزارشی حمله انتحاری را با اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران مصادف دانست.

الشرق الاوسط دیگر روزنامه همسو با تفکرات ریاض هم خبر حمله تروریستی را منتشر کرد و در عین حال از حکم دادگاه لاهه به نفع ایران خبر داد در حالی که آغاز به کار نشست ورشو در سایه ضرب آهنگ تحریم‌های آمریکایی علیه ایران را دستمایه یکی از گزارش‌های خود کرد.

روزنامه القدس العربی نیز آمار تلفات این حمله تروریستی را پیگیری کرده و به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم تاکید کرده است تهران انتقام آن را از مجریان این حمله خواهد گرفت.

این روزنامه همچنین از اشاره ظریف به همزمانی حمله تروریستی بلوچستان با سیرک ورشو و نیز متهم شدن یک افسر آمریکایی به جاسوسی برای ایران نوشت.

روزنامه الرای کویت از پیام تسلیت امیر کویت به رئیس جمهور ایران و بازماندگان حمله تروریستی گفت و اظهارات بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رابطه با انتقام خون شهدای سپاه را منعکس کرد وخبر داد "جیش العدل" مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

این در حالی است که روزنامه السیاسه دیگر روزنامه کویتی در کنار پرداختن به خبر حمله تروریستی از دستگیری 7 ایرانی در کانادا به اتهام پولشویی نوشت و در بخش‌های دیگر قسمتی از سخنرانی محمد ایرانی سفیر ایران در کویت در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

در بخشی از این سخنرانی آمده است: ما بر این باوریم امنیت و ثبات ایران ارتباط تنگاتنگی با امنیت و ثبات منطقه داشته و مطمئن هستیم که امنیت و توسعه کشورهای منطقه از جمله کویت بخشی از امنیت ماست زیرا کویت بخش مهمی از این منطقه را تشکیل می دهد.

در این حال روزنامه الجریده در ادامه رویکرد خود در انتشار تیترهای جنجالی مدعی شد، ایران منازلی را در داخل اسرائیل خریداری کرده است.

این روزنامه در کنار پیگیری حمله انتحاری در زاهدان و نیز پرداختن به اتهام یک افسر آمریکایی به جاسوسی در مورد تهران در خبری ادعا کرد، ایران شماری از یهودیان را مامور خرید منازلی در نزدیکی مرز غزه و جنوب لبنان کرد تا حفر تونل‌ها از طریق آن آسان‌تر شود.

روزنامه لبنانی الدیار در گزارشی در مورد حمله تروریستی در زاهدان تیتر «سپاه پاسداران در مورد عملیات چه گفت» را مورد استفاده قرار داد، در حالی که در گزارشی نیز به پیام مهم رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هم پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها