کد خبر: 270165
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

مدارس بیش از 12هزار معلم تربیت‌بدنی کم دارد

سعید خسروی معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای پاسخ به نیاز فعالیت‌های ورزشی مدارس باید بیش از 12 هزار معلم تربیت بدنی به نیروی انسانی آموزش و پرورش افزوده شود.

مدارس بیش از 12هزار معلم تربیت‌بدنی کم دارد
کد خبر: 270165
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید خسروی در حاشیه بازدید از چند آموزشگاه بجنورد گفت: اکنون بیش از 33 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند که قریب به اتفاق آنان دانش آموخته همین رشته بوده و متخصص هستند.


وی گفت: معلمان غیرمتخصص در رشته تربیت بدنی مربوط به مدارس ابتدایی است و البته در این زمینه، کارشناسان معتقد هستند که در دوره ابتدایی، باید یک معلم امر آموزش را بر عهده داشته باشد و البته باید آموزگاران متولی تدریس دوره ابتدایی، توانمند شوند.


معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس بیش از 69 هزار آموزگار دوره ابتدایی، آموزش های لازم در زمینه تربیت بدنی را فرا گرفته‌اند.


وی در باره جذب نیروی انسانی تربیت بدنی در آموزش و پرورش اظهار داشت: هر ساله 700 تا 800 نفر دانشجوی تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند تا به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ داده شود و شماری هم از طریق آزمون های استخدامی جذب می شوند.


خسروی در بخش دیگر سخنان خود، یکی از رسالت های معلمان تربیت بدنی را شناسایی ناهنجاری قامتی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با استان ها، پیمایش و غربالگری مشکلات قامتی دانش آموزان در دستور کار است.


وی تصریح کرد: شناسایی این مشکلات پیش از این هم انجام می شد اما امسال نظام مندتر از گذشته در حال شناسایی هستیم که البته نتایج آن هنوز به دست نرسیده است.


وی با بیان اینکه بیش از 300 کانون حرکات اصلاحی در آموزش و پرورش ایجاد شده است خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای رفع مشکلات و اصلاح ساختار قامتی، به کانون حرکات اصلاحی متعلق به آموزش و پرورش معرفی می شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.


معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان، ژنتیکی و بخشی مربوط به سبک زندگی است و به طور مثال یکی از علت های مشکلات قامتی دانش آموزان را استفاده از گوشی های تلفن همراه است.


معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، برای حضور در گردهمایی دو روزه گروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی قطب 5 کشور که با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است به خراسان شمالی سفر کرده است؛ این گردهمایی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها