مصطفی رستمی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نشده است

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انقلاب اسلامی شعارهای فطری دارد، نقدپذیر است و دائما خود را تجدید می‌کند، ولی به این معنا نیست که از ارزش‌هایش عقب‌نشینی کند.

انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نشده است
کد خبر: 270225
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی رستمی امروز در همایش بین‌المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران که در جزیره قشم برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب‌های دنیا عمدتاً بر بستر افراط و خونریزی شکل گرفته‌اند، گفت: تلفات انقلاب روسیه 30 میلیون نفر بود و انقلاب فرانسه به دیکتاتوری ناپلئون رسید. برخی انقلاب‌ها نیز دچار تفریط شدند، کما این‌که انقلاب مصر با تلفات فراوان شروع شد و بعد مدتی انقلابیون به زندان افتادند و منتظر اعدام هستند، اما انقلاب اسلامی ایران نه در بستر افراط و بی‌رحمی افتاد و نه در دام تفریط و انفعال قرار گرفت.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ملت ایران آغاز دهه پنجم انقلاب را با یک حماسه جشن گرفتند. ترامپ به سران عرب حاشیه خلیج فارس می‌گفت "اگر ما نبودیم شما باید ظرف یک هفته فارسی حرف می‌زدید"، اما ملت با حماسه خود کاری کرد که ترامپ خودش مجبور به فارسی صحبت‌کردن و زدن توییت فارسی شود.

رستمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مدافعان انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی زاهدان، افزود: این نوع همایش‌ها پاسخ درستی به چنین اتفاقاتی است. اگر جریان تکفیری، داعش و امثال آنکه دست پرورده‌های آمریکا در منطقه هستند، فرصت پیدا کنند، همین آثار را خواهیم دید. اگر بخواهیم عملکرد رهبران انقلاب اسلامی را خلاصه کنیم، هر دوی این شاگردان مکتب اهل‌بیت (ع) مسیر هدایت جامعه به سمت تمدن اسلامی را دنبال کرده‌اند.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ابتدای تأسیس نهضت انقلاب و اولین شعله‌های آن به سال 1323 و کتاب کشف اسرار امام راحل باز می‌گردد. ایشان در این کتاب به مبانی نظام اسلامی می‌پردازند و بعد همین هدف را در قالب‌های مختلف دیگر دنبال می‌کنند. اگر بخواهیم کل نهضت را یک ارزیابی کلی داشته باشیم، حرکت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از تحول درون انسان‌ها آغاز شد. هدف بعدی رهبری انقلاب حرکت دادن جامعه به سمت هدف آرمانی جهان اسلام و انبیا و بعثت است که تحقق جامعه توحیدی مبتنی بر معارف اسلام بود.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص بیانیه اخیر رهبری، ادامه داد: ایشان درباره محورهای جمهوری اسلامی می‌گویند که این جمهوری نظامی است که شعارهایی بر مبنای فطرت دارد و چون فطرت کهنگی‌ناپذیر است، شعارهای آن همچون آزادی، عدالت، عقلانیت و برده‌داری نیز کهنه نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمن در سال‌های بعد از انقلاب این بوده که به دنبال مسیر جعلی برای منحرف کردن اسلام‌خواهی و جهان اسلام باشد. کیسینجر مشاور وقت امنیت ملی آمریکا بعد از رحلت امام خمینی (ره)، گفت "مردی که خواب را از چشمان غرب ربوده بود، از دنیا رفت و ما نمی‌دانستیم که فردا اقدام او چه خواهد بود". امام خمینی (ره) به این دلیل غیرقابل پیش‌بینی بود که با معیارهای قرآن و توحیدی حرکت می‌کرد و این برای نظام فکری غیرتوحیدی غرب قابل تحلیل نبود و به همین دلیل ضربات ایشان خردکننده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها