کد خبر: 270246
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۴:۲۸:۰۰
| |

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

 40 سال بعد از پیروزی انقلاب نباید فقیری داشته باشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منکر اقدامات انجام شده برای کمک به محرومان و فقرا نیستم، تاکید کرد: 40 سال بعد از پیروزی انقلاب، نباید فقیری در کشور داشته باشیم و اسیر چنین گرفتاری‌هایی شویم.

 40 سال بعد از پیروزی انقلاب نباید فقیری داشته باشیم
کد خبر: 270246
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود پزشکیان در آئین افتتاح مساکن مددجویی و طرح‌های خود اشتغالی با اشاره به جو متفاوت دانشگاه‌ها قبل از انقلاب و دانشگاه‌های کنونی اظهار کرد: زمانی که من دانشجو بودم با چپی‌ها بحث می‌کردیم و آن‌ها کتاب‌هایی داشتند و چنین ادعا می‌کردند که اسلام از برده‌داری دفاع می‌کند، در آن زمان دانشجویان به طور ریشه‌ای فکر می‌کردند که برای کمک به کارگران و فقرا انقلاب خواهند کرد تا عدالت و آزادی برقرار شود و جو دانشگاه مثل الان نبود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف دانشجویی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: در آن زمان گروه‌های مختلفی مثل چپی‌ها، راستی‌ها مجاهدین و پیکاری‌ها در دانشگاه بودند و چپی‌ها ادعا می‌کردند که اسلام از برده‌داری، فئودالیته و گردن کلفت‌ها حمایت می‌کند.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه اگر قرآن را دستورالعملی برای کارهای خود قرار می‌دادیم، در وضعیت کنونی قرار نداشتیم، گفت: در آن زمان در پاسخ به این ادعای چپی‌ها قرآن را مطالعه کردیم تا دستورالعملی پیدا کنیم، الان هم قرآن می‌خوانیم، اما به دستورالعمل‌های آن عمل نمی‌کنیم.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آن آیات که بخش‌هایی از سوره فلق بود، چنین آمده است که اگر در جامعه یتیمی، فقیری و یا فرد گرفتاری ببینیم و به او کمک نکنیم، اصلاً مسلمان نیستیم، اگر هم مسلمان باشیم، ایمان نیاورده‌ایم.

پزشکیان در ادامه با اشاره به برگزاری نشست MDG در زمان تصدی وزارت بهداشت، گفت: در این نشست، هشت هدف اصلی برای اجرا در کشورهای مختلف توسط سازمان ملل طراحی شده بود که رسیدگی به زنان و کودکان بی سرپرست، بیماران و فقرا از آن جمله بود، این در حالی است که هشت هدفی را که سازمان ملل برای طراحی آن، زمان زیادی صرف کرده بود، از همان ابتدا در قرآن کریم به آن سفارش شده بود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه حکومت شنیدن صدای کسانی است که صدایشان به جایی نمی‌رسد و به کمک نیاز دارند، تصریح کرد: باید دغدغه‌مان بعد از پیروزی انقلاب، شنیدن صدای نیازمندان و کمک به آنها می‌بود، معتقد هستم برای کمک به نیازمندان باید از مشارکت مردم، ظرفیت مساجد و محلات استفاده کرد.

پزشکیان در پایان با اشاره به ساخت بیش از 500 خانه بهداشت در زمان ریاستش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هنگام حرف زدن از این طرح بسیاری به من خندیدند که بدون اعتبار نمی‌توان خانه بهداشت احداث کرد و استان ما از نظر تعداد خانه‌های بهداشت در کشور آخر بود، اما در طول شش ماه 600 خانه بهداشت در 600 روستا احداث کردیم، اهالی روستا نیز با وجود نداشتن وضعیت مالی مناسب در احداث این مراکز به ما کمک کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها