کمال دهقانی فیروزآبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس:

نشست سوچی فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران، روسیه و ترکیه است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست سوچی فرصتی بزرگ برای همکاری های بیشتر دو چند جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه است.

نشست سوچی فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران، روسیه و ترکیه است
کد خبر: 270295
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی فیروزآبادی نشست سوچی را در راستای اتحاد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای حل مشکلات سوریه دانست و گفت: نشست سوچی در ادامه یک دیپلماسی موفق منطقه ای با همکاری چند جانبه قدرت های بزرگ در منطقه برای حل و فصل بحران سوریه است. بحران و جنگ در سوریه باعث آوارگی و کشته شدن افراد زیادی در سوریه شده است، از گذشته تا به امروز راه حل سیاسی مناسب ترین راه کار برای حل بحران سوریه در نظر گرفته شده است.


نماینده مردم تفت در مجلس با بیان این که کشورهای حاضر در این نشست به این موضوع تاکید دارند که راه حل نظامی راه حل اتمام این بحران نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: این کشورها دور هم جمع شدند و این نشست های مختلف را تشکیل دادند تا مشکلات آوارگان سوریه را حل کنند و بتوانند راه حلی پایدار برای صلح از طریق سیاسی بدون دخالت در حاکمیت این کشور ایجاد کنند.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مبارزه با تروریسم، شکست تروریسم ها در این کشور و ادامه روند حل بحران سوریه از مهم ترین محورهای این نشست است که می تواند زمینه ساز بازسازی سریع تر در این کشور باشد. این نشست می تواند فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران، روسیه و ترکیه باشد، به طوری که شاهدیم چند نفر از وزیران در این سفر همراه رییس جمهوری خواهند بود.


دهقانی فیروزآبادی درباره همزمانی این نشست با نشست ورشو گفت: نشست ورشو از پیش شکست خورده است و همزمانی آن می تواند در افکار عمومی یک نشست موفق مثل سوچی و یک نشست ناموفق مثل ورشو را به همگان نشان دهد، همزمانی این نشست با نشست ورشو یک نوع فعالیت دیپلماسی شکست خورده در اهداف و سطح افراد شرکت کننده در کنفرانس است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها