تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا علیه ایران؛

«پنس»: تهران بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح خاورمیانه است

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: تهران بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت خاورمیانه است؛ وقت آن رسیده است که شرکای اروپایی ما از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و در اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک لازم در جهت فراهم آوردن صلح، امنیت و آزادی لایق مردم ایران و منطقه به ما ملحق شوند.

«پنس»: تهران بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح خاورمیانه است
کد خبر: 270306
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «مایک پنس» در بخشی از سخنرانی خود در نشست ضد ایرانی ورشو در راستای سیاست ایران هراسی غرب با بیان اینکه ایران برای موجودیت رژیم صهیونیستی ایجاد خطر می‌کند، مدعی شد: ایران در حال برنامه‌ریزی برای حذف اسرائیل از روی زمین است و به دنبال راه‌انداختن یک هولوکاست دیگر است.

به گزارش دیلی‌میل، معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش تهران را بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت در خاورمیانه خواند.

«پنس» در تلاش برای همراه کردن اروپایی‌ها به نقض توافق بین المللی برجام و تفرقه افکنی میان دولت و ملت ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: وقت آن رسیده است که شرکای اروپایی ما از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و در اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک لازم در جهت فراهم آوردن صلح، امنیت و آزادی لایق مردم ایران و منطقه به ما ملحق شوند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه و متوهمانه خود مطرح کرد: با ادامه سقوط اقتصاد ایران و به خیابان آمدن مردم ایران، تمام ملت‌های دوستدار آزادی باید در کنار هم بایستند و حکومت ایران را برای رنج و خشونتی که برای مردم خود، منطقه و دیگر جاهای جهان به بار آورده است، مسئول بدانند.

وی با خطرناک و کارشکنانه خواندن رفتار ایران در منطقه افزود: تحریم‌های آمریکا تا زمانی که ایران رفتار خطرناک و کارشکنانه خود را تغییر ندهد، شدت خواهند گرفت.

نشست ورشو با نقاب صلح و امنیت خاورمیانه و در اصل با محوریتی ضد ایرانی دیروز و امروز در لهستان تشکیل شد و هنوز هم ادامه دارد.

قدرت‌های برگزار کننده و حامیان مواضع این نشست که مدعی ساختن خاورمیانه‌ای شکوفاتر و با ثبات‌تر هستند، خود از تهدیدات اصلی صلح و امنیت خاورمیانه به شمار می‌روند.

آمریکا که خود را در این نشست مدافع مردم ایران و خاورمیانه نشان می‌دهد، رژیم بعث عراق را در تحمیل هشت سال جنگ علیه ملت ایران حمایت کرد و چند دهه پس از آن با گسترش حضور نظامی خود در منطقه از تهدیدات اصلی صلح و استقلال کشورهای خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در واکنش به نشست ضد ایرانی ورشو گفت که این تلاشی دیگر از سوی آمریکا برای دنبال کردن سیاست‌هایش در قبال ایران است که به خوبی هم بنا نشده است.

وی تصریح کرد: از نظر من نشست ورشو در همان ابتدا شکست خورده است.

سفرهای اخیر مقامات کشورمان به کشورهای منطقه حاکی از نقش سازنده ایران در خاورمیانه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها