در دومین روز جشنواره موسیقی؛

«سایه ارغوان» اشعار سایه را اجرا کرد

گروه سایه ارغوان در دومین شب از جشنواره موسیقی فجر در دو بخش به اجرای قطعات خود که اشعار آن اغلب از هوشنگ ابتهاج بود، پرداختند.

«سایه ارغوان» اشعار سایه را اجرا کرد
کد خبر: 270328
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۲۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| گروه سایه ارغوان به سرپرستی و آهنگ‌سازی محمدامین اکبرپور در دومین شب از جشنواره موسیقی فجر 25 بهمن ماه قطعاتی را اجرا کردند.

این گروه حدود 10 دقیقه با تأخیر در سالن تقریباً پر ایوان شمس اجرای خود را آغاز کردند. آن‌ها در ابتدا با سنتور، تار، تنبک، دف، کمانچه، نی و… به هم‌نوازی پرداختند و سپس قطعه «دلم تنگ است» را با آواز علیرضا حاجی‌طالب اجرا کردند. علیرضا حاجی‌طالب با نواخته شدن تار، نی و سنتور به طور جداگانه آواز خواند.

آنها در بخش اول این کنسرت، قطعات متفاوتی را که اغلب بر اساس شعر هوشنگ ابتهاج، متخلص به سایه بود، اجرا کردند و از آلات موسیقی سنتور، تار، تنبک، دف، کمانچه، نی و… بهره بردند.


«دلم تنگ است»، «دلتنگ شد گل»، «دلم گرفته»، «شب آمد و دلتنگم» و «ز آتش دل» اسامی قطعاتی است که گروه سایه ارغوان در بخش اول اجرا کردند.

پس از پایان اجرای بخش اول، اعضای این گروه ایستادند و با تشویق مداوم حاضران در سالن و اهدای گل، برای استراحت، لحظاتی سالن را ترک کردند.

بخش دوم این کنسرت با اجرای قطعه بشارت با خوانندگی اشکان کمانگر آغاز شد و در ادامه این خواننده با همنوازیاعضای گروه موسیقی قطعات عاشقان سرمست، ای ایران، آزادی از فرخی یزدی، دلا دیدی و سپیده (ایران ای سرای امید) را اجرا کرد. همچنین در حین کنسرت، تکنوازی کمانچه و تار هم اجرا شد.

پس از پایان اجرا حاضران به تشویق اعضای این گروه موسیقی پرداختند و برخی از آنها با اهدای گل از آنها تقدیر کردند. دو فرزند خردسال اعضای گروه نیز هنگام اهدای گل به روی سن آمدند و در کنار اعضای این گروه ایستادند.

بیرون از تالار ایوان شمس نیز چند کودک با اجرای موسیقی خیابانی توجه مردم را به خود جلب کردند.

اشکان کمانگری (آوازخوان) حمیدرضا برزویی (نوازنده سنتور)، محمدیوسفی (نوازنده نی)، آرش عزیزی (نوازنده تار)، فریما موفقی و فیروزه رئیس دانا (نوازنده کمانچه)، اکبر داداش‌زاده (نوازنده رباب)، مسعود پاد (نوازنده عود)، سهیلاله دادیان (نوازنده تمبک)، میلاد شکری (نوازنده دف و دایره) محمدامین اکبرپور (نوازنده تار)، علیرضا حاجی طالب (آواز)، یاشار مهاجری (نوازنده سنتور)، یوسف رنجبر (نوازنده نی)، محسن فروغی (نوازنده تار)، آیلی مرغوب و دلارا ابراهیمی (نوازنده کمانچه)، ایوب امین زاده (نوازنده عود)، مهدی کریمی (نوازنده رباب)، مجید علیزاده (نوازنده تمبک) و پویان گرامی (نوازنده دف و دایره) از اعضای این گروه موسیقی هستند.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها