رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

امسال 126 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شد

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 126 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش واردات این کالای اساسی بوده ایم.

امسال 126 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شد
کد خبر: 270333
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدعلی کیخا شامگاه پنجشنبه گفت: امسال ارز مورد نیاز برای واردات 300 هزار تن گوشت قرمز تخصیص داده شده که 200 هزار تن ارز تاکنون تامین شده است.


وی تصریح کرد: سالانه یک میلیون تن گوشت در کشور مصرف می شود که 10 درصد این میزان را از خارج تامین می شد.
کیخا اظهار داشت: برای رسیدن به تعادل در زمینه گوشت قرمز سایر ارگان‌ها باید به کمک جهاد کشاورزی بیایند و گمرک شرایط را تسهیل کند تا التهاب بازار کم شود.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از برنامه ریزی طرحی برای ساماندهی دشت های حاصلخیز خبر داد و گفت: کشاورزی باید در مناطق دارای آب توسعه پیدا کند در غیر این صورت دچار مشکل و بحران می شود.


وی افزود: به دولت اجازه دادیم سیاست‌های آب را اجرا کند و بابت فروش آب اگر پولی گرفته در همان محل خرج شود.


کیخا با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال 14 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی گذاشته شده است، گفت: باید کاری کنیم که کشاورزی در روستاها اقتصادی باشد تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر به جنوب کرمان پس از شرکت در جشنواره ملی مرکبات از شهرستان کهنوج بازدید کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها