کد خبر: 270362
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

در پی تحریم نفتی ایران و ونزوئلا؛

بهای نفت برنت جهش کرد

تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران و همچنین کاهش عرضه نفت اوپک باعث شد تا بهای نفت خام برنت امروز جمعه 26 بهمن ( 15 فوریه ) به بالاترین حد خود در سال 2019 میلادی برسد.

بهای نفت برنت جهش کرد
کد خبر: 270362
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای هر بشکه نفت خام برنت امروز جمعه 15 فوریه (26 بهمن) به 65 دلار و 10 در هر بشکه رسید و قیمت هر بشکه نفت خام 'وست تگزاس اینترمدیت دابلیوتی‌آی' نیز با 29 سنت افزایش، به 54 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید.


به نوشته رویترز، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برخی از تامین کنندگان غیر عضو، عرضه نفت را به منظور تحت فشار قرار دادن بازار و افزایش قیمت ها متوقف کردند.


گروه تولید کننده نفت خام به نام 'اوپک پلاس' توافق کردند تا میزان تولیدات نفت خام خود را تا میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند. عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده نفت خام نیز می گوید که ممکن است تولیدات نفت خام، تا ماه مارس (اسفند - فروردین) بیش از پیش کاهش یابد.


به گفته وزیر انرژی روسیه، مسکو نیز تولیدات نفت خام خود را به میزان 80 تا 90 هزاربشکه در روز کاهش داده است.


بدین ترتیب افزایش بهای نفت در سال جاری به حدود 20 درصد رسید که دلیل عمده این امر، کاهش تولیدات نفت اوپک و تحریم صادرات نفتی ایران و ونزوئلا توسط آمریکا است.


برخی از تحلیلگران بر این باورند که صادرات نفت 'شیل' ایالات متحده به زودی به 12 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و ظرفیت تولیدات نفت اوپک را افزایش خواهد داد؛ بانک 'مریل لینچ' آمریکا نیز طی یادداشتی اعلام کرد که انتظار می رود نفت خام برنت در پنج سال آینده بین 50 تا 70 دلار در هر بشکه باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها