کد خبر: 270399
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۰:۰۰:۳۱
| |

نقش جهان به تالار وحدت آمد

آنسامبل آتلاس مهمان دانمارکی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر بود که با اجرای قطعه‌ای الهام‌گرفته از میدان نقش جهان اصفهان روی صحنه رفت.

نقش جهان به تالار وحدت آمد
کد خبر: 270399
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۰:۰۰:۳۱

اعتمادآنلاین| دومین اجرای تالار وحدت در دومین شب جشنواره موسیقی فجر (25 بهمن‌ماه) متعلق بهآنسامبل آتلاس از کشور دانمارک بود.

این اجرا با ابراز همدردی و تسلیت برای شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان آغاز شد.

در این کنسرت قطعاتی از شاهین فرهت، هرمز فرهت،امیرمهیار تفرشی‌پور، کارل نیلسن و فرانسیس پولانک نواخته شد. در این اجرا برای هر قطعه نوازندگانی در قالبتریو بادی چوبی، کوئینتت بادی، کوئینتت (شامل نوازندگان ابوا، کلارینت، فاگوت، هورن و پیانو) و سکستت روی صحنه حاضر می‌شدند.

بهاره صفایی، آسو کوهزادی و نازنین احمدزاده سه نوازنده ایرانی بودند که در این اجرا، آتلاس را همراهی می‌کردند.

همچنین توضیح داده شد آثاری که از شاهین و هرمز فرهت اجرا شدند نئورومانتیک هستند و اثر امیر مهیار تفرشی‌پور در دسته موسیقی معاصر قرار می‌گیرد.

یِسپا لوتسهوفت، سرپرست آنسامبل آتلاس پیش از بخش پایانی این اجرا که به اجرای قطعه‌ای درباره میدان نقش جهان اصفهان ساخته کارل نیلسن اختصاص داشت، بیان کرد: من به عنوان مدیر هنری این آنسامبل فعالیت می‌کنم. از فستیوال موسیقی فجر برای دعوت به کشور زیبای شما تشکر می‌کنم. ما دوستان خوب زیاد و آهنگسازان قدیم و جوانی پیدا کردیم.

او ادامه داد: ما اثری را داریم که در دانمارک خیلی خاص است و درباره اصفهان است. این اثر نشان‌دهنده میدانی در اصفهان است که اتفاقات زیادی در این میدان می‌افتد. این اثر آن‌گونه ساخته شده که ارکستر به چهار بخش تقسیم می‌شود و هر بخش تصویری را نشان می‌دهد. زیبایی و شلوغی میدان را خواهید شنید و زمانی که روز تمام شده تمام مردم میدان را ترک می‌کنند و سکوت به میدان بازخواهد گشت. این همانند بازی است.

او پیش‌تر هم درباره قطعه کارل نیلسن در این کنسرت گفته بود: این آهنگساز قطعه‌ای ساخته که ایده آن را از میدان نقش جهان اصفهان گرفته است. برای خود ما هم جالب است که یک آهنگساز دانمارکی از صد سال پیش نگاه منحصر به فردی به ایران داشته و این قطعه را نوشته است. من فکر می‌کنم اجرای این قطعه یکی از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها