کد خبر: 270422
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی مناطق و سیلاب هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به حجم بارش‌ها به ویژه در حوضه‌های آبریز سدهای استان خوزستان ضمن تاکید بر آماده‌باش تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران، به افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع سیلاب جهت رعایت نکات ایمنی هشدار داد.

مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی مناطق و سیلاب هشدار داد
کد خبر: 270422
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از ظهر پنج‌شنبه تا اواخر شنبه هفته آینده اظهار کرد: طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه‌ای در استان مورد انتظار است کهآبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش در ارتفاعات به صورت برف و مواج شدن شمال خلیج فارس طی این ایام ادامه داد: در روز جمعه احتمال تاثیرگرد و غبار رقیق از سمت کشور عراق بر مناطقی از غرب و جنوب غرب استان وجود خواهد داشت و بیشترین حجم بارش‌ها را روز شنبه در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان در حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون شاهد هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در حوضه‌های آبریز سدهای استان خوزستان توصیه می‌شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی با توصیه به شهروندان ساکن در حاشیه رودخانه‌ها و در مناطق در معرض خطر نسبت به توجه به اخطاریه‌های مکرر و با توجه به افزایش آورد بالادست رودخانه‌های استان و افزایش حجم اکثر سدها در روزهای اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدها، از آنان خواست از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

حاجی‌زاده با اعلام آماده‌باش به تمامی فرمانداری‌ها، اعضای شورای مدیریت بحران استان و ابلاغ اخطاریه به دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد بحران عنوان کرد: برقراری کشیک شبانه‌روزی و آماده‌باش کلیه دستگاه‌های مرتبط با مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس 115، و بیمارستان‌های شهرستان‌ها در این مدت در دستور کار قرار گیرد.

وی بر مسدود کردن جاده‌های حادثه‌خیز استان در صورت نیاز با هماهنگی نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های مرتبط شهرستان طبق ضوابط تاکید کرد و گفت: در طول این مدت به تمامی تأسیسات و تجهیزات دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اعلام آماده‌باش شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها