نجات شمال ایران از زباله در گرو تصویب بودجه در مجلس

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: رفع معضل پسماند، موضوع اصلی دولت در شمال کشور است.

نجات شمال ایران از زباله در گرو تصویب بودجه در مجلس
کد خبر: 270486
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۲:۰۶:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ عیسی کلانتری در آئین افتتاح اولین مرکز بازدیدکنندگان اکو پارک حیات وحش شمال کشور در بندر مرزی آستارا، اظهار کرد: در آستارا خداوند نعمات خود را در طبیعت تمام کرده است، ولی ما قدر این زیبایی را نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه پسماند، معضل بزرگ استان‌های شمالی کشور برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری است، ادامه داد: دولت سال گذشته 1.3 میلیارد دلار برای این منظور اختصاص داد که متأسفانه در مجلس مصوب نشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت و مردم است که وضعیت پسماند شمال کشور را حل کنند، افزود: نمی‌شود منطقه زیبای شمال را غرق در پسماند بگذاریم و انتظار داشته باشیم که گردشگر خارجی بیاید.

کلانتری با تأکید بر اینکه حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی وظیفه عمومی و همگانی است، تصریح کرد: سازمان محیط زیست با حدود 7000 نفر پرسنل فقط می‌تواند مروج محیط زیست باشد و اگر انتظار داشته باشیم که نگهدارنده محیط زیست فقط سازمان باشد، قطعاً آن را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه برای شراکت مردم در حفظ محیط زیست، ضعیف عمل کرده ایم، گفت: سیاست‌ها را باید دگرگون کنیم و ضمن پاسداری از محیط زیست، مردم را با آن آشتی دهیم و نگهداری را بر عهده مردم بگذاریم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سرمایه گذاری و بخش خصوصی می‌تواند نقش بسزایی را در حفظ محیط زیست داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر وفاقی صورت نگیرد، به طور یقین محیط زیستی باقی نمی‌ماند.

وی موضوع پسماند را اولویت اصلی دولت در شمال کشور برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با تصویب بودجه پیشنهادی در مجلس، بتوانیم شمال را ظرف دو سه سال آینده از پسماند نجات دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها