سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران:

نماز و قبله واحد رمز وحدت ما مسلمانان است/ دنیای استکبار دست آمریکا و ایادی ناپاک آن است/ آمریکا و ایادی آن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند

سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران گفت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که دنیای استکبار دست آمریکا و ایادی ناپاک آن همچون بن سلمان‌ها و نتانیاهوها است که از همه قدرت و توان‌شان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان استفاده می‌کنند که به لطف خدا به هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌رسند.

نماز و قبله واحد رمز وحدت ما مسلمانان است/ دنیای استکبار دست آمریکا و ایادی ناپاک آن است/ آمریکا و ایادی آن به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند
کد خبر: 270500
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۲:۵۶:۱۴

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در نخستین همایش بزرگ سادات شیعه و اهل سنت در هرمزگان با عنوان نسل ماندگار افزود: مهمترین عامل وحدت مسلمانان، قرآن کریم است که هنوز بعد از یکهزار و 400 سال در همه عالم، اسلام بدون هیچ گونه تحریفی در اختیار مسلمانان قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: نماز و قبله واحد نیز رمز وحدت ما مسلمانان است و همه ما به سمت یک قبله نماز می‌گزاریم و اهل بیت (ع) نیز دیگر عامل وحدت هستند که امروز محبت این خاندان ما را دور هم جمع کرده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: آیه مباهله (آیه 61 سوره آل عمران) نیز بزرگترین سند فضیلت و برتری جایگاه اهل بیت (ع) است که «جارالله زمخشری» از مفسران بزرگ اهل سنت نیز بر این آیه اتفاق نظر دارند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی خاندان اهل بیت (ع)، طهارت ناب در فضائل اخلاقی، عمل صالح، رفتار، علم و ایمان است که سادات شیعه و اهل سنت باید در طهارت سیاسی، اعتلای علمی و رشد اخلاقی خود را به این خاندان نزدیک کنند و توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

وی گفت: مهم‌ترین دستاورد نزدیک شدن به خاندان اهل بیت (ع)، تحکیم پیوندها حول علم، اخلاق و عمل صالح و همچنین وحدت حول ریسمان مستحکم الهی است که باید به آن توجه کنیم.

امام جمعه موقت تهران خطاب به علمای اهل سنت گفت: جامعه اسلامی آن طور که باید از این میزان و مرتبه محبت و ارادت شما به خاندان اهل بیت پیامبر اکرم (ص) آگاه نیستند و شما باید پیشگام باشید و این را فریاد بزنید.

وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم همایش سادات شیعه و اهل سنت و حضور شیعه و اهل سنت در کنار همدیگر را در این می‌دانیم که دنیای اسلام و ملت ایران بدانند که برادران و خواهران اهل سنت چه ارادت و محبت خاصی به خاندان پیامبر اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان دارند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌فرمودند: اگر وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) نبود، باب معرفت الله تا ابد بسته بود که امیدواریم در حول محور قرآن، قبله واحد و اهل بیت (ع)، پیوند خود را تحکیم کنیم و حول اصل کلیدی ولایت فقیه که همه علمای شیعه و اهل سنت بر آن اتفاق نظر دارند به اقتدار جهانی دست یابیم.

او گفت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که دنیای استکبار دست آمریکا و ایادی ناپاک آن همچون بن سلمان‌ها و نتانیاهوها است که از همه قدرت و توان‌شان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان استفاده می‌کنند که به لطف خدا به هیچ نتیجه‌ای هم نمی‌رسند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: امروز شاهد اقتدار امت اسلامی در سراسر جهان اسلام هستیم که جبهه مقاومت غزه، دمشق، بیروت و یمن در کنار هم یک جبهه متحد را شکل دادند که در عقبه آن بسیج ایران اسلامی و نیروهای مقاومت حضور دارند، اما برای این که پیروزی‌های بزرگ‌تری را در کوتاه‌ترین زمان به دست بیاوریم باید صفوف خود را در حول شخصیت بی نظیر پیامبر اکرم (ص) قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: استان هرمزگان نماد فاخری از وحدت شیعه و اهل سنت است که نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در تحکیم صفوف و ارتقای جایگاه علمی، سیاسی و فرهنگی این استان دارند.

ابوترابی فرد ادامه داد: امیدواریم استان هرمزگان همانگونه که در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی صاحب نام و نشان در کشور است و فرزندان غیور این استان در اقتدار ایران اسلامی نقش مهمی دارند، در عرصه تحکیم وحدت اسلامی نیز گام‌های بلندتری بردارند و برای ملت ایران و اسلام، پیام آور وحدت، عزت و احترام باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها