کد خبر: 270505
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۳:۲۵:۴۵
| |

مازندرانی‌ها مخاطبان موسیقی فجر را غافلگیر کردند؛

ممنون که برایمان موسیقی‌های شاد اجرا می‌کنید

در حالی که مخاطبان دومین سانس از نخستین شب بخش موسیقی اقوام جشنواره فجر به سِن چشم دوخته بودند تا گروه موسیقی «زندگی مازندران» اجرایشان را شروع کنند، بخشی از این گروه با سرنا، دهل و با حرکت چوب‌بازی روی صحنه آمدند و حاضران در سالن را غافلگیر کردند.

ممنون که برایمان موسیقی‌های شاد اجرا می‌کنید
کد خبر: 270505
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۳:۲۵:۴۵

اعتمادآنلاین| موسیقی منطقه مازندران همراه با بخشی از آئین­‌های کار و زندگی بومی مردم این خطه در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، اجرای شاد این گروه آنقدر مخاطبان حاضر در سالن را به وجد آورد که یکی از حاضران فریاد زد ممنون که موسیقی­‌های شاد برایمان اجرا می­‌کنید.

«هلی هلی»، «لیلا باریکلا»، «حدیقه جان»، «عامی دترجان»، «درزنده»، «پروانه‌جان»، «بانو بانوجان»، «لی لی نامه» و «سوت­یار» از جمله قطعات موسیقی مازندران بود که در دومین سانس از اولین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در بخش اقوام اجرا شد.

رقص محلی «بینج سما» (رقص برنج) برگرفته از رسوم شالیکاری، رقص‌­های لوچو، چوب که ترکیبی از چوب بازی و رقص محلی است و کشتی مازندرانی نیز از جمله رسومی بود که برگزار و با استقبال روبرو شد. اجرای آرمان فلاح پور؛ یکی از نوجوانان منتخب جشنواره جوان نیز با استقبال مخاطبان حاضر در سالن مواجه شد.

علی حسن نژاد؛ سرپرست این گروه بعد از اجرا روی صحنه آمد و گفت: «نوجوانان شهری گروه آئینی مازندران، روح موسیقی بومی و آئینی منطقه خودشان را به جشنواره آورده‌­اند و درود به خانواده­‌هایشان که به آن­ها این اجازه را دادند و پذیرفتند که به عنوان گروه شهری، بخشی از آئین موسیقی بومی و محلی خود را اجرا کنند.»

او سپس از مازندرانی­‌های حاضر در سالن خواست تا مهمانان تهرانی را تشویق کنند و از مسوولان سالن درخواست کرد تا اجازه دهند «یونس قریشی» یکی دیگر از نوجوانان منتخب جشنواره جوان نیز قطعه‌­ای را اجرا کند و بخواند.

محمود بتیار(نوازنده دوتار)، مجید بتیار(نوازنده دایره، دهل و دف)، حسام بتیار(نوازنده کمانچه)، سجاد پاریاو فلاح (خواننده، نوازنده دِ سر کوتن و دهل)، محمدرضا کاظمی، یونس قریشی، هستی حسن­نژاد، نگین غفوری، یلدا طاهری(نوازنده دِ سر کوتن)، نورالله یوسفی و محمد الیاسی (نوازنده لله وا و سرنا)، مهدی کارگر و آرمان فلاح پور(آواز)، سورنا حمیدی­زاده و همایون حسینی(نوازنده تنبک)، زهرا فضلی، نوشین رحیمی، فاطمه مصطفی­پور، آیدا طاهری، نیایش حسن­‌نژاد و فائزه ذبیحی(نوازنده دف)، حسینعلی رمضانی، سجاد حسنی، اکبر حسنی، امیرحسین دستدار و امیر محمد خورشیدی اعضای این گروه بودند.

لازم به ذکر است سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن ماه در 7 سالن تهران و 7 شهر دیگر در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها