کد خبر: 270522
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

تحریم‌ها برای ما یک فرصت است/ باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم/ دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی به قرارگاه کمک کنند

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: تحریم‌ها برای ما یک فرصت است و یک تهدید نیست و ما باید این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و با رویکرد داخلی بتوانیم کشور را حمایت کنیم.

تحریم‌ها برای ما یک فرصت است/ باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم/ دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی به قرارگاه کمک کنند
کد خبر: 270522
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با موضوع «خدمات قرارگاه در 4 دهه انقلاب اسلامی» با تسلیت عروج مظلومانه پاسداران امنیت کشور در جنوب شرق کشور و نیز گرامی داشت حضور مردم بابصیرت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و شکست مفتضحانه استکبار جهانی، بیان کرد: قرارگاه در سال 1368 و براساس اصل 147 قانون اساسی تاسیس شد و با استفاده از کوله باری از تجربه، توان مهندسی خود را در اختیار کشور عزیزمان قرار داده است.

وی افزود: ماموریت قرارگاه، توسعه زیرساخت های کشور بود و قرارگاه در کنار دولت ها قرار گرفت و جای خالی پیمانکاران خارجی را پر کرد و توسعه و الگوگیری برای صنعت ساخت در کشور را در راس برنامه های خود قرار داد. امروز که استکبار جهانی پس از ناامیدی از عرصه های نظامی به یک جنگ تمام عیار اقتصادی روی آورده و معیشت مردم را هدف قرار داده است، سپاه پاسداران بر خود واجب می داند که در هر عرصه ای که مورد تهدید قرار می گیریم، در خط مقدم قرار گیرد و دفاع کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصریح کرد: وظیفه قرارگاه در این دوره خطیر است و ما با زحماتی که طی 30 سال گذشته از سال 68 تاکنون انجام دادیم تحقق شعار "ما می توانیم" و ایجاد روحیه خودباوری و بن بست شکنی و بومی سازی و استفاده از نیروهای خلاق و جوان را مدنظر داشتیم و بحمدالله شاهد بودیم که قرارگاه به عنوان مقتدرترین مجموعه مهندسی در کشور شناخته شده است. قرارگاه با دارابودن 13 هزار دستگاه ماشین الات تخصصی در حوزه های مختلف و با دارا بودن 200 هزار نفر نیروی انسانی و به کارگیری 5 هزار پیمانکار در داخل کشور مشغول فعالیت است و ایجاد همزایی و ایجاد ارتباط با جامعه سازندگان و شرکت های دانش بنیان یکی از دستاوردهای مجموعه قرار گاه خاتم الانبیاء است.

وی افزود: قرارگاه موفق شده در این چند سال 62 سد با مخزن 25 میلیارد متر مکعب و احداث 11 هزار کیلومتر خطوط نفت و گاز و 2600 کیلومتر آزادراه و بزرگراه و 3900 کیلومتر خطوط راه آهن و 250 کیلومتر مترو و 23 هزار کیلومتر فیبر نوری و سایر خدمات ارزشمند را داشته باشد. قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی نیز برای خود برنامه ریزی کرده و در حوزه پروژه ها در مناطق کمتر برخوردار با شناسایی نقاط ضعف در روستاها بیش از 10 هزار برنامه عمرانی به ارزش 3 هزار میلیارد ریال از منابع سپاه پاسداران را در این مجموعه ها هزینه کرده و ساخت خانه بهداشت و مجموعه های ورزشی و مسجد و مصلی و... را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز در تفاهم با دولت، 500 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفت و تا امروز 60 هزار هکتار تامین آب شده و در 102 شرکت تعاونی برای 18 هزار نفر فعالیت برقرار است، ان‌شاءالله بتوانیم کل 500 هزار هکتار را سریعتر به ثمر برسانیم. در بحران های طبیعی در بخش های مختلف میهن عزیزمان اولین مجموعه امدادی است و در زلزله کرمانشاه بیش از 8350 کانکس ظرف 35 روز توسط قرارگاه در اختیار مردم قرار گرفت و امروز با افتخار اعلام می کنیم که در تمام عرصه های فنی و مهندسی به قله های خودکفایی رسیده ایم و در هیچ حوزه ای نیاز نیست که به شرکت های خارجی نیاز داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصریح کرد: قرارگاه تلاش خود را کرده که خودکفایی در کشور را نهادینه کند و امروز آماده صدور خدمات مهندسی هستیم کما اینکه در کشورهای دوست و همسو این اتفاق می افتد. مثلا در پروژه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بنزین، شرکت های خارجی فعال بودند و در دوره تحریم اول آن را رها کردند و به ما اعتماد شد و پروژه به ما واگذار شد و امروز شاهد پالایشگاه معاینات گازی جهان با ظرفیت 360 بشکه در روز هستیم و این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه است و 70 درصد کالای آن ایرانی و مهندسین ایرانی دارد و در هفته آینده فاز سوم این پروژه به بهره برداری می رسد و ظرف 18 ماه این پروژه به صورت صدرصد ایرانی به چرخه تولید محصولات نفت و گاز و بنزین اضافه خواهد شد.

محمد اضافه کرد: در حوزه مشترک پارس جنوبی با قطر، سال‌ها کشور قطر برداشت می کرد و ما عقب بودیم. با اعتمادی که به ما شد، 6 فاز از پارس جنوبی را برعهده گرفتیم و با این 6 فاز 150 میلیون متر مکعب گاز شیرین به ظرفیت کشور اضافه می شود و این پروژه پیچیده و مهندسی در خشکی و دریاست. همچنین 450 کیلومتر لوله در زیر آب احداث شد و امروز توان کشتی سازی در مجموعه قرارگاه که یکی از صنایع پیچیده است وجود دارد و سفارش خارجی دریافت کردیم و در حال ساخت کشتی های غول پیکر هستیم.

وی افزود: قرارگاه تمام توان مهندسی را در خدمت مردم و دولت جهت عبور از بحران ها خصوصا بحران تحریم قرار داده است. پیشنهاداتی جهت حل این معضلات به دولت ارایه شده است از جمله بحث تامین آب استان های مرکزی از طریق دریا که در دست پیگیری است. ما به دنبال پیاده سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم و باید ظرفیت های داخلی در اولویت قرار گیرد و به نظرم در هر عرصه ای که توانمند شویم تحریم معنا ندارد و امروز باید سعی کنیم گلوگاه ها را شناسایی کنیم.

محمد در پایان گفت: تحریم ها برای ما یک فرصت است و یک تهدید نیست و ما باید این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و با رویکرد داخلی بتوانیم کشور را حمایت کنیم. درخواستم این است که هم دولت و مجلس و نهادهای حاکمیتی به منظور حمایت بیشتر از فعالیت های جهادی قرارگاه به این مجموعه کمک کنند. با توجه به بحث بودجه سال 98 پیشنهاداتی را به دولت و مجلس دادیم که امیدوارم عنایت جدی به این پیشنهادات شود و مطالبات مجموعه قرارگاه مورد توجه قرار گیرد تا بتواند 70 پروژه خود را در سال آینده تکمیل کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها