کد خبر: 270526
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۴:۰۸:۳۶
| |

شیخ محمدحسن خجسته:

ملت ما از مواضع خود قدمی عقب نمی‌نشیند

 شیخ محمدحسن خجسته، از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین در نماز جمعه تهران گفت: بحرین به حمایت و ایستادگی شما در کنار ملت خود نیاز دارد به‌ویژه در اجتماعات مختلف و راهپیمایی‌ها. ملت بحرین همیشه صبور بوده و مخالف ناامیدی است و در مقابل تیر و ترکش ارتش‌های منطقه مقاومت می‌کند.

ملت ما از مواضع خود قدمی عقب نمی‌نشیند
کد خبر: 270526
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۴:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین| شیخ محمدحسن خجسته، از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین به مناسبت "هشتمین سالگرد قیام مردم بحرین" پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: ملت بحرین یک ملت حسینی و مرجع آن شیخ قاسم مرجعی حسینی است. این روزها مصادف است با گذشت هشت سال از جنبش بحرین. بیش از 70 درصد مردم بحرین 8 سال پیش در میدان "لؤلؤ" تجمعات مسالمت‌آمیز برپا کردند اما در مقابل آنها ارتش بحرین، امارات، کویت، قطر و اردن برای سرکوب مردم قرار گرفتند و به خیال خود گمان می‌کردند با این برخورد عزم مردم را سست و آرزوهای آنها را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: اما این ارتش‌ها شکست خوردند زیرا ملت ما بر مسالمت‌آمیز بودن انقلاب خود پافشاری کردند. آنها وقتی دیدند با زور نمی‌توانند ملت بحرین را از مسیر خود منحرف کنند از طریق فشار اقتصادی و ایجاد تفرقه و برهم زدن اراده مردم بحرین وارد شدند اما ملت ما با وجود همه این‌ها در صبر و پایداری و ادامه راه اصرار دارد و یاری رساندن ملت ایران را در راه رسیدن به آرزوهایش مهم می‌داند؛ ایران کشور عدالت، برابری و عزت است.

خجسته در ادامه با اشاره به مجموعه‌ای از آمار مردمی بودن مطالبات نهضت مردم بحرین اظهار کرد: بحرین بحران سیاسی حادی را می‌گذراند؛ امروز بعد از 8 سال به پرتگاه ورشکستگی اقتصادی رسیده است چرا که بیش از 85 درصد اقتصاد کشورمان وابسته به نفت است و همین مساله مشکلات بزرگی را برای مردم ایجاد کرده است. 25 سال است که مردم منتظر دستیابی به مسکن هستند اما این مساله محقق نشد. خاندان حاکم دارایی‌های کشور را به سرقت بردند و در بانک‌های سوسیس برای خود اندوختند. فساد اقتصادی شیوع پیدا کرده و خزانه خالی است و فقر دامن‌گیر ملت شده و از راه کمک‌های مالی دیگران قادر به ادامه معاش هستند.

این فعال سیاسی بحرینی گفت: در فاصله سال‌های 2011 - 2018 دادگاه‌های بحرین علیه معترضان احکامی را صادر کرده است که درباره آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز تشکیل شد. 15 هزار مورد بازداشت ظالمانه به ثبت رسید و بیش از 5 هزار نفر در معرض شکنجه قرار گرفتند و 1700 مورد بازداشت کودکان و تعداد زیادی سلب تابعیت و 4999 نفر در تجمعات مسالمت‌آمیز زخمی شدند. هم‌چنین در سطح شاخص‌های بین‌المللی کاهش ثبات و آرامش را شاهد بودیم و آمار سیاسی، اقتصادی و حقوقی از زمان شعله‌ور شدن قیام بحرین نشان‌دهنده پس‌رفت آزادی بیان و گسترش فساد است. "نقص آزادی" جزء بدترین شرایط در چارچوب آزادی‌های مدنی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق شاخص صلح جهانی، بحرین به جایگاه 130 تنزل یافته است و در 2016 از این حیث کمتر از کشورهای یمن و لیبی شد. بحرین در میان بدترین کشورهای عربی در سال 2018 از لحاظ آزادی مطبوعات شناخته شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها