کد خبر: 270535
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۴:۴۱:۳۸
| |

حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز جشنواره موسیقی فجر؛

هندل و باخ به روایت ارکستر آرکو

دومین روز از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی با اجرای ارکستر زهی «آرکو» به رهبری ابراهیم لطفی آغاز شد. در این برنامه «سیدمجتبی حسینی» معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان حاضر در سالن بود.

هندل و باخ به روایت ارکستر آرکو
کد خبر: 270535
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۱۴:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| برنامه دومین روز از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای قطعه‌ای از جرج فردریک هندل با نام «ساراباند از سوئیت 11» شروع شد. این قطعه در فضایی سنگین و آرام اجرا شد و تم واحد آن در سراسر قطعه توسط ارکستر تکرار می‌شد.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، در ادامه قطعه دیگری از هندل در چهار بخش به اجرا درآمد که فضای آن متفاوت از اثر قبلی بود. «کنسرتو گروسو اپوس 6» در فضایی آرام آغاز شد اما در بخش دوم پرقدرت‌تر وسریع‌تر ادامه یافت. پس از آن بار دیگر سازها در فضای آرام به اجرای قطعه پرداختند و بخش پایانی نیز در فضای پرنشاط و پرانرژی اجرا شد.

سومین قطعه‌ای که در این بخش اجرا شد، اثری از توماسو آلبینونی بود. «آداجیو در سل مینور» قطعه‌ای تاثربرانگیز است که ارکستر آرکو به بهترین شکل آن را اجرا کرد.

بخش دوم برنامه با حضور نیمی از نوازندگان روی صحنه آغاز شد و آنها به اجرای قطعه‌ای از یوهان سباستین باخ پرداختند که فضایی کاملا متفاوت از بخش نخست داشت. در «کنسرتو براندنبورگ شماره 3» گاه سوال‌وجواب سازهای زیروبم شنیده می‌شد و گاه هم سازها با یکدیگر به اجرای یک نغمه می‌پرداختند. بخش دوم این قطعه با نوای هارپسیکورد آغاز شد و پس از چند لحظه تکنوازی‌ این ساز با آرشه‌های آرام ویولون‌ها به پایان رسید اماپس از آن ناگهان حرکات پرشور آرشه‌ها آغاز شد و تا پایان ادامه یافت.

قطعه دوم در این بخش، اثری از آرکانجلو کورلی با نام «کریسمس کنسرتو» بود و آخرین بخش این کنسرت به اجرای اثری از یوهان پاخلبل اختصاص داشت. پس از پایان برنامه، تشویق‌های فراوان تماشاگران بار دیگر رهبر ارکستر را به صحنه آورد تا قطعه‌ای را تکرار کنند. اجرای منسجم، پراحساس و یکدست ارکستر آرکو باعث شد علاقه‌مندان این نوع از موسیقی شاهد اجرای خوبی از قطعات مورد علاقه خود باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها