گفت وگوی «موگرینی» و «لاوروف» پیرامون اجرای برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه روسیه پیرامون اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» و وضعیت سوریه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

گفت وگوی «موگرینی» و «لاوروف» پیرامون اجرای برجام
کد خبر: 270584
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۵:۴۹:۲۶

اعتمادآنلاین| «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و در مورد اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، تحولات اخیر در ونزوئلا، وضعیت کنونی سوریه و تحولات در منطقه بالکان غربی با وی بحث و گفتگو کرد.

موگرینی در این گفتگو بر اهمیت عضویت دائم روسیه در شورای اروپا به رغم اختلافات مسکو با این سازمان بر سر حق رأی دهی این کشور در بازوی قانونگذاری این شورا تأکید کرد.

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) که متعاقب این دیدار دوجانبه صادر شد، آمده است: «مسئول عالی [سیاست خارجی اتحادیه اروپا] موگرینی و وزیر خارجه لاوروف در مورد شماری از موضوعات سیاست خارجی از جمله تحولات اخیر در کشور ونزوئلا، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، موقعیت کنونی در سوریه به ویژه پیش از برگزاری سومین کنفرانس بروکسل، و تحولات در بالکان غربی بحث و گفتگو کردند... وی [موگرینی] همچنین بر اهمیت عضویت دائم روسیه در شورای اروپا تأکید کرد».

موگرینی همچنین در این گفتگو با طرح موضوع اوکراین، «مواضع شفاف» اتحادیه اروپا را به این دیپلمات بلندپایه روسیه یادآور شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها