کد خبر: 270591
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از تکاپوی مجدد داعش در عراق

آیا تلاش بغداد برای خروج آمریکا از عراق موجب افزایش حملات تروریستی شده است؟

همزمان با افزایش تلاش جریان‌های سیاسی عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان، فعالیت گروه تروریستی داعش هم در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

آیا تلاش بغداد برای خروج آمریکا از عراق موجب افزایش حملات تروریستی شده است؟
کد خبر: 270591
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با افزایش تلاش جریان‌های سیاسی عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان، فعالیت گروه تروریستی داعش هم در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین اقدامات ایذائی گروه داعش در غرب موصل و سامرا، از سر گرفته شدن ترورهای خیابانی در چند شهر از جمله بغداد و آدم‌ربایی‌های صورت‌گرفته در مناطقی همچون الانبار نشان از جان گرفتن مجدد این گروه تروریستی دارد.

تمامی این اقدامات طی دو هفته گذشته و دقیقا با مطرح شدن پیشنهاد محدود کردن یا خارج کردن نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق در صحن پارلمان این کشور انجام گرفت که آخرین آن انفجار بمب کنار جاده‌ای علیه نیروهای حشد شعبی در سامرا بود.

رسانه‌های عربی به نقل از منابع امنیتی عراقی خبر می‌دهند استان‌هایی همچون صلاح الدین که شهرهای تکریت، سامرا و فلوجه در آن واقع است و نیز الانبار و نینوا که موصل مرکز آن است شاهد کاهش خطرناک امنیت است در حالی که دامنه فعالیت‌های تروریستی داعش به مناطق دیاله وکرکوک هم رسیده است.

به گفته این منابع اگر تا پیش از آغاز سال نوی میلادی عملیات تروریستی داعش به هفته‌ای یک بار کاهش پیدا کرده بود امروز تنها در استان صلاح الدین شاهد حملات روزانه این گروه علیه نیروهای امنیتی عراقی هستیم.

با این وجود منابع امنیتی عراقی اعلام کردند جنگ علیه گروه داعش تا ریشه‌کنی کامل آنها ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها