کد خبر: 270595
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

موگرینی:

برجام، ضامن امنیت منطقه و اروپا است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ با اعلام موضع قاطع اروپا در لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران، برجام را برای امنیت اروپا امری حیاتی و تعیین‌کننده دانست.

برجام، ضامن امنیت منطقه و اروپا است
کد خبر: 270595
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روز پس از آنکه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواستار خروج قدرت‌های بزرگ اروپایی از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) شد و دولت‌های اروپایی را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم ساخت، مقامات اروپا روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ مصرانه بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای منعقده با ایران (2015) پافشاری کردند.

در همین ارتباط، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به بیش از یکصدتن از سران و مقامات کشورهای جهان در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با اعلام موضع قاطع اروپا در لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا «این توافق را ضامنی مؤثر برای صلح می‌دانند».

موگرینی در سخنان خود گفت: «من باور دارم که اگر این [حمایت] اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس نبود، مطمئناً توافق هسته‌ای با ایران مدت‌ها پیش منسوخ شده بود. ما هنوز باور داریم که این [توافق] برای امنیت اروپا امری حیاتی و تعیین‌کننده است».

مسئول سیاست خارجی اروپا در ادامه خاطرنشان کرد که «اتحادیه اروپا مصمم است تا روند اجرا و پیاده‌سازی کامل مفاد این توافق را حفظ کند».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها