کد خبر: 270609
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۸:۲۶:۰۰
| |

«گوترش» خواستار لغو محدودیت فلسطینیان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا محدودیت‌های ظالمانه خود علیه آزادی حمل‌و‌نقل و نقل مکان مردم فلسطین را لغو کنند.

«گوترش» خواستار لغو محدودیت فلسطینیان شد
کد خبر: 270609
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «آنتونیو گوترش» در نشست افتتاحیه کمیته سازمان ملل در خصوص حقوق مردم فلسطین گفت: «من از اسرائیل می‌خواهم تا محدودیت‌ها بر آزادی ورود و خروج کالا و افراد را لغو کند؛ زیرا این محدودیت‌ها تلاش‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های بشردوستانه را مختل کرده و عملاً نقشی در رفع نگرانی‌های امنیتی [و ادعایی این رژیم] ندارد».

گوترش در ادامه گفت که دو میلیون فلسطینی «همچنان در منجلاب فقر و بیکاری فزاینده گرفتار و از دسترسی به امکانات درمانی و آموزشی کافی، آب آشامیدنی و برق محروم هستند».

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که «مردم فلسطین بیش از نیم قرن است که در شرایط اِشغال به‌سر می‌برند و از حقوق مشروع برای تعیین سرنوشت خود محروم بوده‌اند. جوانان فلسطینی امید اندکی به برخورداری از آینده‌ای بهتر دارند».

دبیرکل سازمان ملل در پایان سخنان خود به حس عمیق بی اعتمادی در میان مردم فلسطین و تضعیف راه حل دو دولتی اشاره کرد و تأکید کرد که ادامه شهرک سازیهای رژیم صهیونیستی در مناطق اِشغالی کرانه باختری طبق حقوق بین‌الملل اقدامی غیرقانونی بوده و موجبات دست درازی و تجاوز به اراضی بیشتر در منطقه را فراهم می‌سازد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها