حمایت بولتون از هند بعد از حمله کشمیر

وزارت امور خارجه هند امروز شنبه اعلام کرد، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، با همتای هندی خود صحبت کرده و وعده داده که از هند در راستای اجرای «عدالت» در قبال عاملان حمله خونین کشمیر حمایت می‌کند.

حمایت بولتون از هند بعد از حمله کشمیر
کد خبر: 270655
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک گروه شبه‌نظامی در پاکستان که خود را «جیش محمد» می‌خواند، مسئولیت حمله اخیر با خودروی انتحاری به یک اتوبوس نیروهای امنیتی هند در کشمیر را بر عهده گرفت. این حمله موجب کشته شدن 44 تن از نیروهای شبه‌نظامی پلیس هند شده و تنش‌ها را میان هند و پاکستان افزایش داد.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد، جان بولتون خطاب به آجیت دووال همتای هندی خود در گفتگویی تلفنی عنوان کرد که آمریکا از حق هند برای دفاع از خود در مقابل «تروریسم فرامرزی» حمایت می‌کند.

هند از پاکستان خواسته تا با گروه موسوم به «جیش محمد» برخورد کند. پاکستان این حمله را محکوم کرده اما هرگونه دست داشتنش در این حمله را رد کرده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مشاوران امنیت ملی دو دولت آمریکا و هند وعده دادند با یکدیگر همکاری کرده و اطمینان حاصل کنند که پاکستان دیگر به عنوان پناهگاه امن از سوی جیش محمد و گروه‌های تروریستی دیگری که هند، آمریکا و دیگران را در منطقه هدف قرار می‌دهند، استفاده نشود.

در این بیانیه آمده است: آنها تصمیم گرفتند پاکستان را در خصوص وظایفش طبق قطعنامه‌های سازمان ملل پاسخگو کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها