کد خبر: 270660
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد؛

جدی‌ترین مانع پیش روی نظام آموزشی چیست؟

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی از موانع جدی پیش روی نظام آموزشی تلقی ناصحیح و برداشت اشتباه از مفهوم علم اقتصاد آموزش و پرورش است و بخش عمده‌ای از سیاستگذاران ما برداشت اشتباه از این مقوله دارند.

جدی‌ترین مانع پیش روی نظام آموزشی چیست؟
کد خبر: 270660
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد بطحایی در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: آنها معتقدند که از اعتبارات تخصیص‌یافته برای آموزش و پرورش صرفه‌جویی کرده و در سایر بخش‌های اقتصادی کشور هزینه کنیم که این دیدگاه مانع ورود ما برای توجه به علم اقتصاد آموزش و پرورش است زیرا این منتقدان تنها جنبه کمی آموزش را در نظر می‌گیرند.


وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع که اجازه نمی دهد در تصمیم‌گیری‌ها به مولفه‌ها و روش‌های مختلف درعلم اقتصاد آموزش و پرورش توجه کنیم تلقی ناصحیح از علم اقتصاد آموزش و پرورش است که در اینجا باید متخصصان اقتصاد آموزش و پرورش به کمک ما مجریان بیایند.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم روش‌های صحیح را برای فعالیت‌های اثربخش در نظام آموزشی مورد استفاده قرار دهیم، تصریح کرد: فعالیت‌های کم اثر باید به نفع فعالیت‌های اثربخش کنار گذاشته شود.


بطحایی با بیان اینکه اگر ما محدودیت منابع نداشتیم علم اقتصاد معنا پیدا نمی‌کرد، گفت:مدتی از عمر علم اقتصاد آموزش و پرورش در دنیا می‌گذرد اما در کشور ما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.


وی بیان داشت: تلاش‌های خوبی در گذشته برای توجه به مولفه‌های اقتصاد آموزش و پرورش انجام شده اما به صورت نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده دنبال نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها