کد خبر: 270663
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از حواشی این روزهای فوتبال ایران گزارش می‌دهد

جنگ بی‌پایان بازیکنان و داورها

اعتراض‌های بی پایان به داوری پس از باخت تیم‌ها جو بازی‌ها را متشنج کرده و تنش به اندازه‌ای زیاد شده که داورها با ترس سوت می‌زنند.

جنگ بی‌پایان بازیکنان و داورها
کد خبر: 270663
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن: در ویدیوی پخش شده از رختکن پرسپولیس در بازی با فولاد خوزستان فضایی تاریک در تصویر است. کریم باقری با چراغ قوه نور روی صورت بازیکنان می‌اندازد تا پیراهن‌هایشان را به آن‌ها بدهد. بازیکنان عصبی و معترض‌اند و جو متشنج است. این تشنج و اتفاقات قبل از بازی فولاد - پرسپولیس موجب شد تا بازی پر تنش و فیزیکی‌ای را شاهد باشیم. پرسپولیسی‌ها مدام به داور اعتراض می‌کردند و به روند بازی معترض بودند. در نهایت فولاد خوزستان با دو گل موفق شد صدرنشین لیگ برتر را شکست دهد.

پس از بازی هم بازیکنان پرسپولیس به شدت به داوری معترض بودند. سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس و بیرانوند پس از بازی به داوری و جو ورزشگاه و مشکلات پیش آمده واکنش نشان دادند.

حسینی در مصاحبه بعد از بازی گفت: «برای هر مساله‌ای کمیته انضباطی ورود می‌کند و اکنون ما یک انتظار به جا از آن‌ها داریم و آن هم این است که آن‌ها آقای فتاحی را به این کمیته فرا بخوانند و در خصوص اتفاقات این بازی برخورد لازم صورت گیرد. آقای فتاحی باید در این زمینه حتما پاسخگو باشد. پرسپولیس تیم مردمی است و اکنون دستور دادند و گفته‌اند که پرسپولیس باید نابود شود.»

باشگاه پرسپولیس هم اعلام کرد که به این اتفاقات اعم از داوری و حاشیه‌های پیش از مسابقه اعتراض رسمی خواهد کرد. اما ماجرا به همین سادگی به پایان نرسید. بیانیه صادر شد و حالا باشگاه‌های دیگر هم معترض شده بودند.

بازیکنان استقلال پس از شکست مقابل تراکتورسازی به داوری بازی و البته تیم پرسپولیس معترض بودند. روزبه چشمی مدافع استقلال در مصاحبه بعد از بازی گفت: «بد بازی نکردیم و حداقل حق‌مان یک امتیاز بود. متاسفانه پرسپولیسی‌ها در زمین اعتراض می‎کنند، داور را کم مانده بزنند، می‌آیند در میکسدزون شلوغ می‌کنند و هیچی نمی‌شود، تیم‌های دیگر اعتراض می‌کنند و بیانیه می‌دهند ولی ضررش را استقلال می‌کند.»


او ادامه داد: «پرسپولیسی‌ها هرکاری می‌خواهند می‌کنند یک کارت زرد هم نمی‌گیرند ولی من، داریوش و تبریزی با اولین یا دومین اعتراض کارت زرد می‌گیریم. من می‌گویم شلوغ کاری را که همه بلدند. همین بازی بازیکنان حریف اعتراض کردند و دیدید که کارت نگرفتند.»


مدافع استقلال در پاسخ به این سوال که آیا داوری در نتیجه بازی موثر بود یا نه هم گفت: «هرگز چنین حرفی نمی‌زنم و فقط می‌گویم رفتارها متفاوت است. شما همین بازی پرسپولیس- استقلال خوزستان را ببینید، بازیکن پرسپولیس چطور به داور اعتراض کرد؟ فقط یک کارت زرد گرفت، اگر آن حرکت یک کارت زرد داشت پس داور باید روی من را می بوسید.»

علی کریمی هم در خصوص تاثیر داوری در نتیجه بازی گفته بود:«داوری واقعا افتضاح بود، آخر من نمی‌دانم که کجای دنیا همه تیم‌ها بیانه علیه داوری صادر می‌کنند و وقتی بیانیه پشت بیانیه بدهند به این شکل می‌شود.»

اعتراض‌های بی پایان به داوری پس از باخت تیم‌ها جو بازی‌ها را متشنج کرده و تنش به اندازه‌ای زیاد شده که داورها با ترس سوت می‌زنند. به نظر می‌رسد بدون در نظر گرفتن درست یا غلط بودن این ادعاها بازیکنان تیم‌های بزرگ لیگ باید بدانند حق اعتراض به داور را ندارند و نباید در مورد اتفاقات مربوط به داوری اظهارنظر کنند. اگر تصمیمات داوری تاثیری بر روند بازی بگذارد این وظیفه مربی و باشگاه است که به این قضیه اعتراض کنند نه بازیکنان. گویی بازیکنان چند میلیاردی ما نمی‌دانند که در فوتبال حرفه‌ای بازیکن حق اعتراض به داور را در زمین ندارد و داور بازی می‌تواند برای هر کدام از این اعتراضات بازیکنان را جریمه کند. کمیته انضباطی و سازمان لیگ هم می‌تواند با قوانین سختگیرانه تری با بازیکنان خاطی برخورد کند.

هنوز از بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا زمان زیادی نگذشته. صحنه اعتراض 5 بازیکن تیم ملی به داور که موجب گل خوردن تیم شد در ذهن ایرانی‌ها پررنگ است اما به نظر می‌رسد بازیکنان ما حتی از این اتفاق تلخ هم درس عبرت نگرفته‌اند.

لیگ برتر فوتبال ایران در بسیاری از زمینه‌ها فاصله زیادی با اصول حرفه‌ای دارد؛ اما رفتار اشتباه بازیکنان با داور یک زنگ خطر است. اگر جلوی این روند اشتباه گرفته نشود با فضای حال حاضر لیگ به زودی شاهد اتفاقات بدتری در زمین فوتبال خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها