کد خبر: 270699
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش می‌دهد:

رییس‌جمهوری و رییس مجلس غایبان جلسه بررسی پالرمو در مجمع/ ناطق‌نوری و احمدی‌نژاد هم نیامدند/ غیبت ظریف به خاطر حضور در مونیخ

در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است امروز تکلیف لایحه پالرمو را مشخص کند حسن روحانی، رییس‌جمهوری و علی لاریجانی رییس مجلس غایبان جلسه هستند و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سفر مونیخ حضور دارد.

رییس‌جمهوری و رییس مجلس غایبان جلسه بررسی پالرمو در مجمع/ ناطق‌نوری و احمدی‌نژاد هم نیامدند/ غیبت ظریف به خاطر حضور در مونیخ
کد خبر: 270699
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری؛ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز بعد از دو هفته به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی با دستورکار ادامه بررسی لایحه پالرمو برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، جلسه امروز مجمع تشخیص در حالی برگزار شد که علی لاریجانی، رییس مجلس و حسن روحانی رییس‌جمهوری در عکس‌های ابتدایی که از مجمع منتشر شده، غایبان جلسه امروز هستند.

هرچند که باز هم بررسی و تعیین‌تکلیف لایحه پالرمو بعد از برگزاری سه جلسه به جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شد؛ اما رییس‌جمهوری به روال 30 ماه گذشته همچنان غایب بزرگ جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی هم احتمالا با توجه به آغاز بررسی لایحه بودجه سال 98 و برگزاری جلسه غیرعلنی با برخی وزرای اقتصادی دولت به دلیل گرانی‌های اخیر در جلسه امروز حضور نیافته است.

جلسه امروز مجمع و تعیین تکلیف لایحه پالرمو از این نظر مورد اهمیت است که جلسه سازمان «گروه ویژه اقدام مالی» «FATF» قرار است روز 28 بهمن برگزار شود تا بار دیگر درباره ایران و خروج آن از لیست سیاه تصمیم‌‌گیری شود.

مجمع تشخیص - پالرمو

از اعضای هیات دولت فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس‌جمهوری در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافتند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم در سفر مونیخ است و در عکس‌هایی که منتشر شده، نماینده‌ای از طرف او در جلسه امروز مجمع به چشم نمی‌خورد.

مجمع تشخیص - پالرمو

علاوه بر رییس‌جمهوری و رییس مجلس، چهره‌هایی مانند محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر ناطق‌نوری هم از غایبان شاخص امروز جلسه مجمع هستند.

مجمع تشخیص - پالرمو

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام غلامعلی حدادعادل هم مانند آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در قسمت هیات‌رییسه مجمع و سمت دیگر هیات رییسه نشست.

مجمع تشخیص - پالرمو

مجمع تشخیص - پالرمو

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ آن‌طور که غلامرضا مصباحی‌مقدم به «فارس» گفته در جلسه امروز مجمع تشخیص 12 نفر از اعضای موافق و مخالف که از قبل برای صحبت و اظهارنظر در این باره ثبت‌نام کرده بودند، صحبت کرده‌اند و هنوز 9 نفر از اعضای ثبت‌نام شده نتوانسته‌اند صحبت‌های خود را انجام دهند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » این موضوع را از دلایل موکول شدن بررسی لایحه پالرمو به جلسه آینده مجمع دانست و توضیح داد که در جلسه امروز کفایت مذاکرات به رای گذاشته شد اما اعضا به آن رای ندادند، بنابراین ادامه بررسی لایحه پالرمو و اظهارنظر اعضای باقیمانده به جلسه بعد موکول شده است.

با توجه به غیبت‌ها و آماری که از موافقان و مخالفان لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس اظهارنظرهای اعضا وجود دارد، به نظر می‌آید این خوش‌شانسی دولت بوده که بار دیگر بررسی این لایحه به تعویق افتاده است.

چون امروز علاوه بر اینکه جلسه حدنصاب لازم را داشته است، به نظر می‌آید با توجه به غیبت‌ها تعداد مخالفان تصویب لایحه پالرمو در جلسه امروز بیشتر بوده و اگر به رای‌‌گیری می‌رسید خواسته مخالفان برآورده می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها