کد خبر: 270749
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۴:۰۱
| |

فیلم ایرانی «تتو» از برلیناله جایزه گرفت

بخش «نسل» جشنواره برلین در حالی فهرست برندگان خود را اعلام کرد که در آن نام فیلم «تتو» ساخته فرهاد دلارام به عنوان برنده بهترین فیلم کوتاه دیده می‌شود.

فیلم ایرانی «تتو» از برلیناله جایزه گرفت
کد خبر: 270749
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۴:۰۱

اعتمادآنلاین| بخش «نسل» جشنواره برلین که اعضای هیات داورانش سنی بیشتر از مخاطبان خود ندارند، جمعه 15 فوریه برندگان بخش بالای 14 سال خود را اعلام کرد.

در این بخش که خود به دو قسمت هیات داوران جوان و هیات داوران بین‌الملل تقسیم می‌شود، جوایز اصلی به فیلم‌های «قلب جوان احمق» ساخته فیلمساز فنلاندی و «خانه مرغ مگس» ساخته فیلمساز کره‌ای تعلق گرفت.

اما شاید مهم‌ترین جایزه این دوره جشنواره برلین برای ما ایرانی‌ها مربوط به بخش بهترین فیلم کوتاه هیات داوران جوان باشد که به فیلم «تتو» ساخته فرهاد دلارام رسید.

در بخش هیات داوران جوان این دوره جوایز نسل بالای 14 سال، جایزه خرس بلورین بهترین فیلم به «قلب جوان احمق» ساخته سلما ویلهانن محصول فنلاند، هلند و سوئد رسید. «سلما ویلهانن» کارگردان این فیلم پیش از این در سال 2012 برای دیگر فیلم کوتاهش نامزد جایزه اسکار شده بود.

جایزه نشان ویژه این بخش را فیلم «ما زامبی‌های کوچک هستیم» ساخته ماکوتو ناگاهیسا از ژاپن از آن خود کرد.

اما در بخش فیلم‌های کوتاه این قسمت جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه به «تتو» ساخته فرهاد دلارام از ایران رسید.

نشان ویژه این بخش را نیز «چهار کوارتت» ساخته مارکو آله‌سی از بریتانیا از آن خود کرد.

اما در بخش هیات داوران بین‌الملل نسل بالای 14 سال، جایزه خرس بلورین بهترین فیلم به «خانه مرغ مگس» ساخته کیم بو-را از کره جنوبی رسید. جایزه نشان ویژه این بخش را نیز فیلم «بلبل می‌تواند بخواند» به کارگردانی ریما داس از کشور هند از آن خود کرد.

در بخش فیلم‌های کوتاه این بخش، جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم «آزادی» از ایالات متحده آمریکا رسید. نشان ویژه این بخش را نیز فیلم کوتاه «خواهران جاراریجو» از کشور سوییس از آن خود کرد.

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین که از روز 7 فوریه کار خود را آغاز کرده است، فردا 17 فوریه در شهر برلین به کار خود خاتمه می دهد.

منبع: ایران‌آرت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها