عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

دعوت از مسئولان برای ارائه گزارش جشنواره فیلم فجر/ رد پای پول‌های کثیف در سینما

سیدصادق طباطبایی‌نژاد عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد: به زودی از مسئولان سینمایی دعوت می‌شود تا ضمن ارائه گزارش درخصوص جشنواره فیلم فجر، درباره پول‌های کثیف در سینما نیز توضیح دهند.

دعوت از مسئولان برای ارائه گزارش جشنواره فیلم فجر/ رد پای پول‌های کثیف در سینما
کد خبر: 270753
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدصادق طباطبایی‌نژاد درباره بحث پول‌های کثیف در سینما گفت: پول‌های کثیف در کارهای هنری که دارای بُرد اجتماعی است، اثر نامطلوب بیشتری خواهد داشت؛ اگرچه پول کثیف در هر عرصه‌ای آسیب‌زا و دارای ضرر است ولی در کارهای سینمایی و هنری به دلیل اثر گسترده آن قطعا آسیب بیشتری می‌زند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه بحث پول‌های کثیف پیشتر از این نیز بوده و موضوع جدیدی نیست ولی مدیریت مسئولان سینمایی و حوزه فرهنگی و هنری کشور باید به صورتی باشد که کارها طبق نظم و نسق خود جلو رود و اثرگذاری این پول‌های کثیف کم شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اظهارات دبیر جشنواره فیلم فجر در خصوص ضرورت پیگیری پول‌های کثیف در سینما عنوان کرد: تاکنون گزارش خاصی در این زمینه به کمیسیون فرهنگی مجلس نرسیده است ولی به زودی از مسئولان سینمایی دعوت می‌شود تا ضمن ارائه گزارش درباره کم و کیف جشنواره فیلم فجر، اطلاعات خود را در این حوزه مطرح کنند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات دادستان تهران و تأیید پولشویی در حوزه سینما تصریح کرد: این مسائل همواره وجود داشته و چیزی نیست که کاملا برطرف شود؛ اما باید توجه داشت که عمومیت ندارد و طرح آن به این معنا نیست که افراد زیادی که در حوزه سینمایی و هنری کار می‌کنند، مبتلا به این موضوع هستند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: اگرچه پولشویی در حوزه سینما عمومیت و غالبیت ندارد ولی وجود چنین مسائلی در مراکز فرهنگی آسیب‌زا است و باید مدیریت شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود آنکه عنوان «پول‌های کثیف» جدید است ولی استفاده از روش‌های غیرمنطقی، نامتعارف و غیرحرفه‌ای از سوی برخی با هدف مدیریت مسائل از طریق تزریق پول و یا گم کردن ردّ برخی پرونده‌ها همیشه وجود داشته است.

دادستان تهران به تازگی ضمن تأیید پولشویی در حوزه سینما اعلام کرده که «ما پرونده‌هایی در دادسرای فرهنگ و رسانه داریم که این ردپا‌ها معلوم است». قبل‌تر نیز دبیر جشنواره فیلم فجر خواستار ورود قوه قضاییه به این موضوع شده و گفته بود: «فیلم‌هایی که مشکلات اینچنینی داشته باشند اکران نمی‌شوند تا مسائل‌شان رفع شود.»

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها