کد خبر: 270787
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

مشاور وزیر فرهنگ:

سهم کتاب از اعتبارات وزارت ارشاد 47 میلیارد تومان است

محمدمهدی احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: 47 میلیارد تومان از اعتبارات معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای حمایت از فعالان و فعالیت‌های حوزه کتاب اختصاص یافته است.

سهم کتاب از اعتبارات وزارت ارشاد 47 میلیارد تومان است
کد خبر: 270787
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی احمدی روز شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اختصاص اعتبار ویژه برای حوزه کتاب که در قالب کمک به نویسندگان و ناشران و حمایت از فرهنگ ترویج کتابخوانی در نظر گرفته، سامانه ای را برای جلوگیری از قاچاق کاغذ راه اندازی کرده است.


وی ادامه داد: در این سامانه اطلاعات محموله های کاغذ وارداتی ثبت شده و درخواستهای متقاضیان برای خرید کاغذ نیز در این سامانه ثبت می شود که این اقدام نقش موثری در جلوگیری از قاچاق این کالا دارد.


احمدی همچنین با بیان اینکه فضای مجازی با تمامی ظرفیتهایی که دارد قابل جایگزینی با کتاب نیست ادامه داد: انرژی مثبتی که در کتاب است در فضای مجازی نیست و باید تلاش شود تا با تقویت فرهنگ مطالعه، کتاب نیز مانند دیگر کالاهای ضروری در سبد مصرف خانوار قرار گیرد.


وی با تاکید بر برنامه ریزی برای تبدیل شدن فرهنگ کتابخوانی به یک فضیلت در جامعه یادآور شد: اگر به کتاب و مطالعه آن به عنوان یک برند فرهنگی و فضیلت توجه و برای آن بسترسازی شود، آسیبهای اجتماعی کاهش خواهد یافت، بنابر این کتاب باید به یکی از ارکان اصلی زندگی مردم بدل شود.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از یزد به عنوان شهری یاد کرد که فرهنگ دینی در آن غالب است و در زمینه فرهنگ مطالعه می تواند نقش بیشتر داشته باشد.


یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال از امروز 27 بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه های این استان دایر است.


در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاون سیاسی استاندار یزد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، و علاقه مندان به کتاب حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها