کد خبر: 270791
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

دلایل بلاتکلیفی پالرمو در جلسه امروز مجمع به روایت فلاحت‌پیشه:

امروز آرای منفی به پالرمو در مجمع بیشتر شده بود/ برخی اعضا ابهامات و انتقادات تازه‌ای را مطرح کرده‌اند/ مخالفان می‌خواهند دولت برای شرایط پس از پذیرش شروط FATF تضمین بدهد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:در جلسه امروز به دلیل تعدد سوالات، 9 سوال اساسی اعضا درباره این لایحه پاسخ داده نشد و به همین دلیل تصمیم‌گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی موکول شد

امروز آرای منفی به پالرمو در مجمع بیشتر شده بود/ برخی اعضا ابهامات و انتقادات تازه‌ای را مطرح کرده‌اند/ مخالفان می‌خواهند دولت برای شرایط پس از پذیرش شروط FATF تضمین بدهد
کد خبر: 270791
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو گفت: در جلسه امروز به دلیل تعدد سوالات، 9 سوال اساسی اعضا درباره این لایحه پاسخ داده نشد و به همین دلیل تصمیم‌گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی موکول شد.

حشمت الله فلاحت پیشه توضیح داد: امروز اگر این لایحه در مجمع به رای گذاشته می‌شد قطعا رای نمی‌اورد و اعضا آن را رد می‌کردند. چرا که آراء منفی به این لایحه در جلسه امروز نسبت به جلسه قبل حتی بیشتر هم شده بود.


وی ادامه داد: در جلسه امروز چند ابهام جدید نیز توسط اعضا مطرح شد که به نظر می‌رسد طرح آنها باعث شود قدری بررسی این لایحه بیشتر به طول بیانجامد.


این نماینده مجلس افزود: مهمترین این ابهامات و انتقادات که عامل اصلی افزایش آراء منفی هم شده بود تعلل کشورهای اروپایی در عملیاتی شدن سازوکار SPV و همچنین کم اثر بودن اقدامات اروپایی و خصوصا بسته پیشنهادی آنها بود.


فلاحت پیشه همچنین گفت: ابهام مهم دیری که قبلا در جلسات مطرح نبود و امروز به شکل جدی طرح گردید این مساله بود که وقتی دولت نمی‌تواند ضمانت دهد که با پذیرش شروط FATF اوضاع بهتر خواهد شد، ضرورتی برای پذیرش کنوانسیون‌های پالرمو و CFT وجود ندارد.


وی افزود: برخی از اعضا این مطالبه را مطرح می‌کنند که دولت باید در این خصوص ضمانتی برای شرایط پس از پذیرش شروط FATF بدهد، چرا که اساسا این حرف آقای ظریف که بدون این لوایح شرایط قطعا بدتر خواهد شد را به عنوان یک تضمین سلبی قابل پذیرش نمی‌دانند و اصرار دارند که دولت تضمین ایجابی در این خصوص بدهد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین ادامه داد: ابهام دیگری که امروز برای اولین بار در جلسه طرح شد این مساله بود که دولت باید تضمین بدهد که در صورت پذیرش این کنوانسیون‌ها، مطالبه دیگری از طرف غربی‌ها و نهادهای بین‌المللی برای کشورمان مطرح نشود و بهبود فضای اقتصاد ایران منوط به موارد دیگری نگردد.


به گفته فلاحت پیشه تعویق تصمیم‌گیری درباره پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با موافقت نمایندگان دولت و مجلس انجام شده است.

منبع: ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها