کد خبر: 270800
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

جشنواره‌ «بیگ اسکای» میزبان داستان‌های ایرانی شد

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بیگ اسکای» آمریکا در بخش ویژه «داستان‌های از ایران» میزبان 5 مستند ایرانی است و دو مستند از میان مستندها در بخش‌های رقابتی آن حضور دارند.

جشنواره‌ «بیگ اسکای» میزبان داستان‌های ایرانی شد
کد خبر: 270800
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی بلند جشنواره بین‌المللی مستند «بیگ اسکای» است که سالانه در ایالت مونتانای آمریکا برگزار می‌شود.

«دلبند» روایتگر زندگی دشوار اما دلخواه یک مادر هشتادساله و تنها به نام فیروزه است؛ پیرزنی که زندگی منحصر به فردی در دل رشته‌کوه‌های البرز دارد. او همراه با گله گاوهایش، به تنهایی در دامنه کوه زندگی می‌کند و علی‌رغم اصرار فرزندان و دوستان خود حاضر نیست محل زندگی‌اش را ترک کند.

اما در بخش مستندهای کوتاه کمتر از 15 دقیقه نیز فیلم «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن‌دوست به روی پرده می‌رود. در فیلم مستند «لوتوس» زندگی پیرزنی را می‌بینیم که 12 سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود…

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بیگ اسکای» که از تاریخ 15 تا 24 فوریه (26 بهمن تا 5 اسفند) برگزار می‌شود در بخش ویژه‌ای با عنوان «داستان‌هایی از ایران» نیز میزبان نمایش پنج مستند «دلبند» (یاسر طالبی)، «لوتوس» (محمدرضا وطن‌دوست)، «حلب: سکوت جنگ» (امیر اصانلو)، «در جستجوی فریده» (کوروش عطایی و آزاده موسوی) و «ناخدا سلیمان» (سعادتعلی سعیدپور) است.

«در جستجوی فریده» درباره زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها می‌شود و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می‌شود و حالا برای اولین‌بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی‌اش را بیابد.

مستند «حلب: سکوت جنگ» نیز روایتی شاعرانه از جنگ و ویرانی‌های آن و سکوت مرگباری است که بر شهر حلب به عنوان پررونق‌ترین شهر سوریه در سال‌های نه چندان دور حاکم شده است.

«ناخدا سلیمان» نیز روایتگر زندگی سلیمان، ناخدای یکی از کشتی‌های به نمک نشسته در دریاچه ارومیه است که پس از خشک شدن دریاچه به کار کشاورزی مشغول است. کشاورزی منطقه تحت تأثیر بحران دریاچه و بادهای نمک در حال نابودی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها