پرنس چارلز به کوبا سفر می‌کند

«پرنس چارلز» ولیعهد بریتانیا نخستین فرد از خاندان سلطنتی انگلیس خواهد بود که در مارس سال جاری میلادی به کوبا سفر می‌کند؛ سفری که با هدف بهبود روابط میان دو کشور صورت می‌گیرد.

پرنس چارلز به کوبا سفر می‌کند
کد خبر: 270818
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۳:۱۰:۲۹

اعتمادآنلاین| کلارنس هاوس، سکونت‌گاه رسمی پرنس چارلز اعلام کرد: ولیعهد بریتانیا و همسرش کاملیا در جریان یک تور چندین روزه به کشورهای حوزه کارائیب، سفری چهار روزه به کوبا خواهند داشت.

این تور در تاریخ 29 مارس سال جاری میلادی (9 فروردین) مصادف با تاریخ برنامه‌ریزی شده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پایان می‌یابد.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، هیچ برنامه‌ای برای دیدار پرنس چارلز با رائول کاسترو، برادر فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا وجود ندارد.

کلارنس هاوس اعلام کرد سفر به کوبا که از تاریخ 24 تا 27 مارس به درخواست دولت انگلیس صورت می‌گیرد، بر افزایش روابط دوجانبه میان این دو کشور تاکید دارد و روابط فرهنگی میان انگلیس و کوبا را نشان خواهد داد.

ملکه الیزابت که در حال حاضر 92 سال دارد از سال 2015 میلادی هیچ سفر برون مرزی نداشته و این بدان معنا است که پرنس چارلز و کاملیا در حال حاضر وظیفه سنگینی برای انجام تورهای خارجی بر عهده دارند.

این تور که از تاریخ 17 مارس سال جاری میلادی (26 اسفند) آغاز می‌شود باعث خواهد شد تا پرنس چارلز و کامیلا در بیش از 50 مراسم در 10 کشور جزیره‌ای حوزه کارائیب از جمله کوبا شرکت داشته باشند.

این زوج سلطنتی همچنین به سنت لوسیا، باربادوس، سنت وین سنت و گرنادین‌ها، سنت کیتس و نویس و همچنین گرنادا سفر خواهند کرد تا روابط انگلیس با این کشورهای جزیره‌ای در حوزه‌ی دریای کارائیب را جشن بگیرند.

این کشورها 5 کشور از 16 کشوری هستند که در زمانی که ملکه الیزابت زمام امور را به دست داشت از بریتانیا استقلال یافتند.

این تور در جزایر کیمن از مستعمرات فرادریایی بریتانیا پایان خواهد یافت.

این زوج سلطنتی در جریان سفر به کوبا به هاوانا و سواحل جنوبی نیز سفر خواهد کرد.

کلارنس هاوس اعلام کرد: سفر پرنس چارلز و همسرش بر ارتباطات فرهنگی و آموزشی، روابط میان مردم انگلیس و کوبا و موضوعات کلیدی اصلی از جمله هنر، کارآفرینی جوانان، بازسازی میراث فرهنگی، و کشاورزی پایدار، تاکید خواهد داشت.

آنها در جریان این سفر مهمان یک شام رسمی به میزبانی میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا خواهند بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها