کد خبر: 270856
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۳:۱۶
| |

تظاهرات شبانه سودانی‌ها همزمان با قطعی سراسری برق

اتحادیه مشاغل سودان اعلام کرد که معترضان این کشور جمعه شب همزمان با قطعی سراسری برق در این کشور در چهار ایالت تظاهرات کردند. در همین حال وزیر خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که عملیات انتقال سیاسی قدرت در این کشور محقق شود.

تظاهرات شبانه سودانی‌ها همزمان با قطعی سراسری برق
کد خبر: 270856
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۳:۱۶

اعتمادآنلاین| ایالت‌های خارطوم، شمالی، نهر نیل و الجزیره، شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی بودند.

این اتحادیه در صفحه شخصی خود در فیسبوک خطاب به معترضان سودانی نوشت: همزمان با قطعی برق خیابان‌ها و محله‌های مختلف سودان را با تظاهرات شبانه و فریادهای انقلابی روشن می‌کنیم.

در همین راستا تعدادی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که تظاهرات شب گذشته سودان گسترده بوده و تعداد زیادی از شهروندان سودانی در آن شرکت کردند.

در مقابل، هاشم عبد الرحیم، سخنگوی پلیس سودان نیز از کشته شدن یکی از نیروهای خود در تظاهرات مردمی سودان در محله «الإمتداد» در جنوب خارطوم خبر داد.

وی در این باره گفت: معترضان با سنگ به یک گروه گشت امنیتی که به سمت مقر پلیس در حرکت بودند حمله کردند که در نتیجه این حمله، دو تن از افراد غیرمسلح پلیس مجروح شدند و یکی از آنها جان خود را از دست داد.

سخنگوی پلیس سودان ادامه داد: پلیس تعدادی از متهمان را بازداشت کرده و همچنان به دنبال «جنایتکاران» دیگر است.

همچنین پس از برگزاری نمازجمعه اعتراضات مردمی ملت سودان در محله‌های خارطوم و شهر «خشم القربه» از سر گرفته شد و معترضان خواستار برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان از منصب خود شدند.

نیروهای امنیتی سودان نیز با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان سعی در متفرق کردن آنها داشتند.

مرکز کنترل ملی شبکه برق سودان نیز درباره قطعی سراسری برق در این کشور تاکید کرد که برق کل کشور قطع شد و مهندسان و متخصصان در تلاشند تا به تدریج این مشکل را بر طرف کنند و نیروگاه‌های و ایستگاه‌های تولید برق را فعال سازند.

از سوی دیگر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تظاهرات چند هفته‌ای سودان نسبت به تحقق عملیات انتقال سیاسی در این کشور ابراز امیدواری کرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که صدای ملت سودان شنیده شده و عملیات انتقال سیاسی قدرت محقق شود.

معترضان سودانی از 19 دسامبر هر روز در خیابان‌ها هستند و نسبت به کمبود نان و سیاست‌های دولت اعتراض دارند و خواستار برکناری البشیر هستند. ناآرامی‌ها علیه نظام حاکم از زمانی که این حزب تصمیم به تغییر قانون اساسی برای ابقای بشیر در قدرت گرفت، شدت یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها