معاون رئیس جمهور خبر داد:

تأکید روحانی بر لزوم استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده از تهیه و تدوین نقشه راه ارتقای جامعه زنان و خانواده استان گیلان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی به دنبال رفع عقب ماندگی‌ها در این حوزه هستیم.

تأکید روحانی بر لزوم استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی
کد خبر: 270866
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۴:۲۵:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار پیش از ظهر شنبه در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه زنان در جامعه، اظهارکرد: بانوان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های حوزه زنان و خانواده مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌های دولت است، افزود: تاکنون سه لایحه در این زمینه به هیئت دولت ارسال کردیم.

ابتکار با اشاره به اینکه عدالت یکی از محورهای مهم در لایحه حمایت از خانواده است، بیان کرد: عدالت در دسترسی به آموزش، بهداشت و سایر موارد برای زنان و مردان رویکرد دولت است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده همچنین در ادامه از تهیه و تدوین نقشه راه ارتقای جامعه زنان و خانواده استان گیلان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی به دنبال رفع عقب ماندگی‌ها در این حوزه هستیم.

وی در ادامه به تحولات و تغییرات ایجاد شده در وضعیت بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح‌کرد: دولت نیز در زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان و همچنین حمایت از آنها در سایر حوزه برنامه‌های مختلف در دستور کار دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه اقداماتی که در حوزه بانوان و خانواده در استان گیلان انجام شده مطلوب و قابل تقدیر است، ادامه داد: طی دو سال گذشته مطالعات طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی برای جوامع آسیب دیده و در معرض آسیب در استان گیلان در حال انجام است.

وی به جامعه روستایی استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری از ظرفیت بالای زنان روستایی به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته که و ما نیز از صندوق‌های خرد روستایی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

ابتکار تأکید کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌های بانوان روستایی در استان گیلان در ایجاد کسب و کارهای خرد و رونق این مناطق کمک می‌کند.

وی در ادامه به تأکید رئیس جمهوری بر لزوم استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی نیز اشاره و از استاندار گیلان برای توجه به این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها