کد خبر: 270888
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۵:۰۴:۰۰
| |

نشست «FATF» از فردا آغاز می‌شود

نشست گروه اقدام مالی «FATF» از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته با حضور بیش از 800 مقام خارجی در «پاریس» پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.

نشست «FATF» از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 270888
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| این نشست در بازه زمانی بین 17 فوریه تا 22 فوریه (28 بهمن تا 3 اسفند)، با حضور بیش از 800 مقام به نمایندگی از 205 حوزه قضایی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی و دیگر سازمان‌ها برگزار می‌شود.


بر اساس این گزارش، مقامات شرکت‌کننده به بررسی بیش از سه هزار صفحه مطالب مربوط به مسائل مهم برای حفظ و حراست از یکپارچگی نظام مالی و کمک به امنیت جهانی می‌پردازند.


در نشست های FATF مسائل مختلفی شامل مقررات دارایی‌های مجازی، تحولات در زمینه تامین مالی داعش، القاعده و گروه‌های وابسته و راهبردهای مخرب کشورها، ارزیابی متقابل اقدامات چین و فنلاند، اقدامات ایتالیا و نروژ، تهدیدهای احتمالی نظام مالی و دستور راهنمای رویکردهای مبتنی بر ریسک برای متخصصان حقوقی، حسابداران و ارائه دهندگان خدمات شرکتی بررسی خواهد شد.


در نشست‌های FATF همچنین گزارش‌هایی از برخی سازمان‌ها از جمله صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سازمان امنیت وهمکاری اروپا، گروه اگمونت متشکل از واحدهای اطلاعات مالی، و یوروپل و غیره دریافت می‌شود.


کنفرانس خبری مارشال بیلینگسلی رئیس «FATF» درباره نتایج این نشست 22 فوریه (3 اسفند) برگزار می‌شود.


«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص انتشار برخی خبرها از عدم دعوت از ایران در نشست FATF در پاریس گفت: ایران عضو شورای FATF و نیز گروه‌های منطقه‌ای وابسته به آن نیست و به همین دلیل هیچ گاه برای شرکت در جلسات رسمی دوره‌ای این نهاد دعوت نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها