نوازنده مطرح ویولن کشور مطرح کرد؛

توجه به آهنگسازان ایرانی، وجه تمایز موسیقی جشنواره فجر

امین غفاری نوازنده مطرح ویولن کشور معتقد است در جشنواره امسال توجه به آهنگسازان ایرانی بیشتر شده که این یکی از نکات مثبت جشنواره است.

توجه به آهنگسازان ایرانی، وجه تمایز موسیقی جشنواره فجر
کد خبر: 270907
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امین غفاری می‌گوید در جشنواره امسال توجه به آهنگسازان ایرانی بیشتر شده که این یکی از نکات مثبت جشنواره است.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از 24 لغایت 30 بهمن در 7 سالن تهران با ژانرهای متفاوت در حال برگزاری است.

امین غفاری نوازنده مطرح ویولن در این جشنواره به عنوان سولیست در اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی حضور داشته است.

او درباره استقبال از اجرای کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: «خوشبختانه استقبال از اجرای ما بسیار خوب بود. با توجه به اینکه در سطح شهر تبلیغات گسترده‌ای از جشنواره موسیقی فجر صورت نگرفته بود ولی تالار وحدت هنگام اجرای ما تقریباً پر بود.»

وی افزود: من از این بابت که توانستم به عنوان سولیست همراه با ارکستر سازهای ملی ایران با آواز آقای وحید تاج اجرا بروم خیلی خوشحال هستم. فکر می‌کنم ما در اجرای کنسرت سازهای ملی ایران توانستیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم و اغلب مخاطبان راضی از سالن بیرون رفتند.

این نوازنده در پاسخ به این سوال که جشنواره امسال را چطور می‌بینید، اظهار داشت: «از آن‌جایی که جشنواره امسال نگاه بیشتری به اجرای آهنگسازان ایرانی دارد، فکر می‌کنم رویکرد مثبتی هم داشته باشد. ما در اجرای دیشب چند قطعه از آهنگسازان ایرانی نظیر قطعه «چهارمضراب چهارگاه» ساخته استاد فرهاد فخرالدینی، قطعه «شورآفرین» ساخته آقای علی‌اکبر قربانی و چند قطعه کلاسیک دیگر را اجرا کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: «من در کنسرت 26 بهمن‌ماه هم با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی یکی از آثار شاهین فرهت که باز هم یک قطعه ایرانی بود را نواختم، در کل این جشنواره توجه بسیار خوبی به آثار آهنگسازان ایرانی دارد که من از این بابت خوشحال هستم و معتقدم ما به چنین جشنواره‌هایی نیاز داریم.»

غفاری در خصوص وجه تمایز جشنواره امسال با سال‌های گذشته گفت: «در جشنواره امسال توجه به آهنگسازان ایرانی بیشتر شده که این یکی از نکات مثبت جشنواره است. در عین حال بارها گفته‌ام که خیلی دوست دارم بخش رقابتی نیز دوباره به جشنواره موسیقی فجر اضافه شود. ما در سال 93 با گروه ارکستر پاسارگارد مقام اول را کسب کردیم ولی از آن سال به بعد بنابر دلایلی بخش رقابتی در اجرای صحنه‌ای حذف شد که من دلیل آن را نمی‌دانم.»

غفاری در پایان اذعان کرد: «بخش رقابتی چالش بسیار عمیقی بین گروه‌های شرکت‌کننده ایجاد می‌کند و کیفیت اجراها را بالاتر می‌برد. در کل بخش رقابتی اعتبار زیادی به جشنواره می‌بخشد. امیدوارم بخش رقابتی دوباره به جشنواره موسیقی فجر اضافه شود و مسئولین پوئن‌هایی که لازم است به گروه‌های برنده داده شود را هم اعمال کنند تا گروه‌ها با انگیزه بیشتری در جشنواره شرکت کنند و صرفاً به اجرای کنسرت کفایت نکنند.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها