کد خبر: 270952
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

سرنوشت تعیین تکلیف لایحه پالرمو چه می‌شود؟

برخی از اعضا و حاضران مجمع امروز تاکید کرده‌اند که به تعداد مخالفان این لایحه در مجمع افزوده شده و حتی محمدی عراقی در این باره گفته که نظر رییس مجمع هم با توجه به رویکرد اتحادیه اروپا درباره پالرمو منفی شده است.

حجم ویدیو: 6.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:43 دانلود ویدیو
کد خبر: 270952
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که جلسه «گروه ویژه اقدام مالی» «FATF» قرار است روز دوشنبه 28 بهمن برگزار شود تا بار دیگر درباره خروج ایران از لیست سیاه این سازمان تصمیم‌‌گیری کند، روز شنبه برای سومین بار تصمیم‌گیری درباره لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعویق افتاد.


به گزارش « اعتمادآنلاین »؛ غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: در جلسه امروز مجمع، به دلیل اینکه همه ثبت‌نام کنندگان برای اظهارنظر درباره لایحه پالرمو نتوانستند صحبت‌های خود را مطرح کنند، رای‌‌گیری شد و کفایت مذاکرات رای نیاورد


همچنین احمد توکلی تاکید کرده است که در جلسه روز شنبه مجمع 12 نفر از اعضا درباره این لایحه صحبت کرده‌اند. با این حال مصباحی مقدم می‌گوید هنوز 9 نفر از اعضایی که ثبت‌نام کرده‌اند تا درباره این لایحه اظهارنظر کنند، باقی مانده‌اند.


حواشی بررسی لایحه پالرمو که به گفته دولتی‌ها تاثیر مهمی بر تعاملات اقتصادی و وضعیت کشور دارد در حالیست که همچنان رییس‌جمهوری بعد از 30 ماه، غایب جلسات مجمع است و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم به دلیل سفر به مونیخ به جلسه روز شنبه مجمع نیامد. همچنین علی لاریجانی رییس مجلس هم در این جلسه غایب بود.


بر همین اساس برخی از اعضا و حاضران مجمع امروز تاکید کرده‌اند که به تعداد مخالفان این لایحه در مجمع افزوده شده و حتی محمدی عراقی در این باره به تسنیم گفته که نظر رییس مجمع هم با توجه به رویکرد اتحادیه اروپا درباره پالرمو منفی شده است.


با همه این گمانه‌زنی‌ها برای تعیین سرنوشت لایحه پالرمو باید منتظر جلسه بعدی مجمع ماند که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها