دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

حذف کنکور از 85 درصد رشته‌ها، راه گذر از کنکور نیست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم حذف آزمون سراسری برای ورود به 85 درصد رشته‌های دانشگاهی شروع خوبی است اما قطعا راه نهایی حذف کنکور نیست گفت: سازمان سنجش به هر دلیلی پذیرفت که سابقه تحصیلی را به رسمیت بشناسد.

حذف کنکور از 85 درصد رشته‌ها، راه گذر از کنکور نیست
کد خبر: 270988
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۸:۴۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی نوید ادهم درباره حذف کنکور سراسری برای ورود به 85 درصد رشته‌های دانشگاهی که مورد نقد برخی مسئولان و کارشناسان قرار گرفته و آن را حذف ناقص و آسیب‌زای کنکور تلقی می‌کنند اظهار کرد: ما نیز معتقدیم این راهکار، راهکار نهایی حذف کنکور نیست، اما شروع خوبی است.

وی افزود: سازمان سنجش به هر دلیلی پذیرفت که سابقه تحصیلی را به رسمیت بشناسد و برخی پذیرش‌های دانشگاهی که در عمل با احتساب سابقه تحصیلی در سال‌های گذشته انجام می‌داد را علناً و به طور رسمی اعلام کند و سابقه تحصیلی را مبنای پذیرش در 85 درصد رشته‌های دانشگاهی قرار دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از باز شدن این مسیر، درباره اشکالات این نوع پذیرش در دانشگاه‌ها گفت: ما امیدواریم با کارشناسی بیشتر و حل آسیب‌ها و مشکلات احتمالی که این طرح خواهد داشت روزبه‌روز سیر تکاملی خویش را طی کرده و به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم غول کنکور را حذف کنیم و استرس و اضطرابی که در میان دانش‌آموزان وجود دارد را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

نوید ادهم افزود: در این مسیری که باز شده دانش آموزان می‌توانند در یک فرایند عادی و بانشاط درس بخوانند و امتحان بدهند. به این ترتیب آنها که پذیرش شوند وارد دانشگاه شده و هرکس تمایل نداشت وارد بازار کار شده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌پذیریم که نیاز است در برخی رشته‌های دانشگاهی یک ملاک سنجش داشته باشیم گفت: کنکور به شیوه معمولش می‌تواند برای این درصد اندک اعمال شود؛ اما اینکه همه دانش‌آموزان را به بهانه کنکور در یک آزمون نفس‌گیر دو سه ساعته شرکت دهیم و هزینه‌های سنگینی بر خانواده‌ها تحمیل کنیم مطلوب نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: گزارش‌های بسیاری به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه بسیاری خانواده‌ها از مخارج زندگی روزمره خود می‌زنند و خرج آمادگی فرزندشان برای کنکور می‌کنند. اگر حذف کنکور از 85 درصد رشته‌های دانشگاهی باعث کاهش آسیب‌هایی از این دست بشود، می‌توانیم آن را اقدامی قابل دفاع بدانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها