عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه 20 درصد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق لایحه بودجه درآمد تا دو میلیون و 750 هزار تومان معاف از مالیات است، گفت: میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده، 20 درصد است.

میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه 20 درصد است
کد خبر: 270992
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۰:۱۶

اعتمادآنلاین| محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بر اساس بودجه 1398 حقوق کارمندان تا 2 میلیون و 750 هزار تومان مالیات ندارد و پس از آن مالیات در پنج پله به صورت تصاعدی 10 تا 35 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط سختی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب به لایحه بودجه سال 98 ایراد گرفتند که متناسب با شرایط نوشته نشده است، ضمن اینکه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس هم همین مساله را نشان می دهد. وی گفت: تا آذرماه تورم کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده بودند، کمتر بود اما در 2 ماه اخیر این تورم افزایش یافته است.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مبالغ قابل توجهی از ارز کشور را با نرخ 4200 تومانی هزینه کرده ایم، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد دولت در سال آینده، درآمد نفتی کشور 21 میلیارد دلار است که دو سوم آن برای واردات کالاهای اساسی اختصاص می یابد.

وی در عین حال افزود: معتقدم 14 میلیارد دلاری که از این رقم برای تامین کالاهای اساسی خواهد یافت، حیف و میل می شود. حسین زاده گفت: در لایحه بودجه، درآمد دولت در سال آینده 208 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق مجلس این مبلغ به 234 میلیارد تومان افزایش یافت.

هادی قوامی؛ نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم که در این برنامه حضور یافته بود، گفت: اصلاحات ساختاری در بودجه نیازمند اجماع عمومی و عزم اساسی در دولت و مجلس است. وی افزود: در حالی که امسال، 30 میلیارد لیتر بنزین مصرف کردیم، پیش بینی ها در لایحه بودجه سال آینده می گوید مصرف 35 میلیارد لیتر بنزین هزار تومانی و 30 میلیارد لیتر گازوئیل 300 تومانی است.

وی گفت: با این حساب یک میلیون و 700 هزار بشکه از تولید نفت خام کشور را به نفت و گاز تبدیل می کنیم تا در داخل کشور مصرف کنیم.این یک واقعیت است که در طول سال های مختلف ثروت تولید نکرده ایم.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها