حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بخشی از حادثه تروریستی زاهدان بر اساس جاسوسی اطلاعاتی بوده است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه «صدها تروریست انتحاری در مرزهای کشور بسیج و تجهیز شده‌اند» گفت: قطعا بخشی از حادثه تروریستی در زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را کرده‌اند، از نفوذ استفاده کرده‌اند.

بخشی از حادثه تروریستی زاهدان بر اساس جاسوسی اطلاعاتی بوده است
کد خبر: 271083
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی نوبت صبح امروز (یک‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان بیان کرد: این جلسه با حضور مسؤولان امنیتی و سپاه و مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به مرزهای شرقی کشور گفت: متأسفانه رخ دادن این حوادث تروریستی بخشی از پیش بینی‌های ماست که بعد از سفرهایی که به شرق داشته آن را بیان کردیم. ما اخیراً دو سفر به زاهدان داشتیم و در آن جا پیش بینی این مسائل را کردیم.

فلاحت پیشه اظهار کرد: بعد از آن کمیسیون امنیت ملی دو ماه زودتر از تدوین پیش نویس بودجه در بحث مرزی جلسه‌ای برگزار کرد اما در نهایت دولت حدود یک پنجم نیازهای مرز را در بودجه قرار داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با این بودجه به رغم جانفشانی‌های سربازان در دفاع از مرز، مرز گرفتار یک سری جریان‌های تروریستی انتحاری می‌شود. موضوع تروریسم انتحاری به یک راهبرد ایذایی علیه ایران در شرق کشور تبدیل شده است. راهبرد ایذایی با هدف اذیت و آزار کشور و ایجاد مشغله ذهنی برای مردم و سیاستمداران شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع جلسه‌ای را در کمیسیون امنیت ملی با حضور مسؤولان برگزار می‌کنیم که قرار است مسؤولان در آن گزارش دهند راهبرد ما صیانت از نیروها است چون صیانت و حفاظت از نیروها بسیار اهمیت دارد آنها از مرزها دفاع می‌کنند اما در معرض اقدامات انتحاری قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «باید هماهنگی در مرز بین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی صورت گیرد»، گفت: اگر منطقه‌ای شامل پوشش نا امنی و خط قرمز می‌شود باید اقدامات صیانتی بیشتر شود.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: وظیفه اول کمیسیون امنیت ملی افزایش الزامات دفاعی در قالب بودجه است ما تلاش می‌کنیم که وضعیت بودجه مرز بیشتر شود. موضوع دیگر تعیین راهبردی برای مرزهای کشور است که این موضوع به بودجه پایدار نیاز دارد.

وی با بیان این که صدها تروریست انتحاری در مرزها بسیج و تجهیز شده‌اند، گفت: هر لحظه ممکن است این تروریست‌ها اقداماتی از این نوع انجام دهند. لذا در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرزها امنیت ایجاد کرده نباید این اتفاقات در داخل مرزهای خودمان رخ دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی به نیروی انتظامی از احتمال بروز این حادثه تروریستی داده شده بود، گفت: ما همه موارد را امروز بررسی می‌کنیم ولی نباید این موضوع زیر سوال رود که سربازان وطن در بدترین شرایط از مرزها دفاع می‌کنند، هیچ وقت دشمنان ما نتوانستند در محدوده عملیاتی ما ورود کرده و اقدامی کنند.

وی افزود: البته در این حادثه تروریستی قطعاً بخشی در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده یعنی افرادی که این کار را کرده‌اند از نفوذ استفاده کردند که چنین اقدامی صورت گرفته باید همه این موارد مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحت پیشه در پایان گفت: باید همه گزارشهای ارائه شده مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها