کد خبر: 271212
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۳:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در تشریح نشست روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اوضاع پالرمو در مجمع خوب نیست/ اگر پالرمو رای نداشته باشد CFT هم رای نمی‌‌آورد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مباحث مرتبط با CFT جدی‌تر از پالرمو است، وقتی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، CFT اوضاع بدتری خواهد داشت اما در کل این روند بستگی به چند موضوع دارد که یکی از آن‌ها مناسبات خارجی است.

اوضاع پالرمو در مجمع خوب نیست/ اگر پالرمو رای نداشته باشد CFT هم رای نمی‌‌آورد
کد خبر: 271212
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت‌پیشه در خصوص نشست روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی کنوانسیون الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، اظهار داشت: اوضاع پالرمو در مجمع خوب نیست و در شرایط کنونی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته رای ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجایی که موضوع الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو به موضوعات کلان سیاست خارجی ایران ربط پیدا کرده، از جمله مناسبات ایران با اروپا و تهدیداتی که آمریکایی ها مطرح می‌کنند، بیان کرد: بطور معمول تهدیدات آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داشته و مواضع مبتنی بر مقاومت در ایران شکل می‌گیرد.

وی افزود: از طرف دیگر اروپایی ها نتوانستند پای برجام بمانند و بسیاری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مسائل مروبط به پالرمو را مرتبط با مناسبات ایران و اتحادیه اروپایی می‌دانند، اروپایی‌ها در INSTEX راهکار غیر موثر یا کم تاثیر را ارائه کردند.

فلاحت پیشه ادامه داد: فضای مخالفت با پالرمو به نوعی مخالفت با سیاست‌های کلی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون فضای رای الحاق به کنوانسیون پالرمو خوب نبوده است.

وی افزود: مباحث مرتبط با CFT جدی‌تر از پالرمو است، وقتی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، CFT اوضاع بدتری خواهد داشت اما در کل این روند بستگی به چند موضوع دارد که یکی از آن‌ها مناسبات خارجی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از صبح فضا علیه پالرمو منفی بود، به خصوص اینکه طرح اتحادیه اروپا فضا را منفی تر از گذشته کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها