انصار‌الله و دولت مستعفی یمن سر خروج از الحدیده به توافق رسیدند

جنبش انصار الله یمن و دولت مستعفی این کشور در مورد نخستین مرحله خروج از شهر مهم و بندری «الحدیده» به توافق رسیدند.

انصار‌الله و دولت مستعفی یمن سر خروج از الحدیده به توافق رسیدند
کد خبر: 271305
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۰۵:۵۲:۴۷

اعتمادآنلاین| جنبش انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور در مورد نخستین مرحله از عقب‌نشینی اختیاری نیروها از شهر بندری و مهم «الحدیده» به توافق رسیدند؛ توافقی که سازمان ملل آن را یک پیشرفت مهم خواند.

گفتنی است که تغییر مکان نیروها از بندر الحدیده بخشی مهم و اساسی از توافق آتش بسی است که ماه دسامبر در سوئد منعقد شد و طی آن از دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله خواسته شد تا نیروهای خود را از بنادر این شهر خارج کنند.

این توافق متارکه جنگ به رغم شکنندگی، اولین گام در مسیر پایان دادن به جنگی ویرانگر است که یمن را به ورطه قحطی و بحران بی سابقه بشری کشانده است.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از گفتگوهای دوروزه در الحدیده، دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله علاوه بر توافق در مورد نخستین مرحله از عقب نشینی [نیروها]، در مورد اصول مرحله دوم نیز توافق کردند.

گفتنی است که ریاست این مذاکرات را «مایکل لالیسگارد» ژنرال دانمارکی برعهده داشت.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «پس از مذاکرات طولانی و سازنده، طرف‌های مذاکره در مورد مرحله نخست انتقال و جابجایی متقابل نیروها به توافق رسیدند» و اینکه دو طرف «در طراحی و برنامه‌ریزی برای انتقال و جابجایی نیروها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته» و در مورد اصول مرحله دوم نیز به توافق رسیدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها