نیکزادی پناه، عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

نبود صرفه اقتصادی در استفاده از گوجه فرنگی غیرفصل برای کارخانه‌های تولید رب

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: گوجه‌ فرنگی که در بازار وجود دارد غیر فصل است و هزینه تولید بالایی نیز دارد و با توجه به بالا بودن قیمت آن مورد توجه کارخانه‌های تولید رب گوجه قرار نمی‌گیرد و توجیه اقتصادی ندارد.

نبود صرفه اقتصادی در استفاده از گوجه فرنگی غیرفصل برای کارخانه‌های تولید رب
کد خبر: 271391
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب الله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات گوجه فرنگی با قیمتی پایین‌تر از بازار داخلی، گفت: آفتی در تجارت کشور به وجود آمده و این آفت از قدیم در زمینه صادرات و واردات وجود داشته است، تلاش می‌شود تا بیشتر به دنبال واردات باشیم تا صادرات، زیرا پول بیشتری در واردات برای برخی ها وجود دارد.

تفکر واردات محور اجازه توجه به بخش کشاورزی را نمی‌دهد

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود تفکر واردات محور به تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید و فروش محصولات توجه نمی‌شود، ادامه داد: روز گذشته از گلخانه‌ای بازدید داشتم که محصول گوجه فرنگی آنها را به منظور صادرات به قیمت هرکیلوگرم 9 هزار تومان خریداری می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه گوجه‌ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد غیرفصل است و هزینه تولید بالایی نیز دارد و با توجه به بالا بودن قیمت آن مورد توجه کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی قرار نمی‌گیرد و توجیه اقتصادی ندارد، عنوان کرد: باید الگوی کشت را به نحو احسن پیاده کنیم و در نظر بگیریم که باید چه نوع گوجه‌ای را برای چه منظوری تولید کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه‌ خاصی را در همه سطوح پیاده و تولید را رونق و صادرات را نیز مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: نگاهی در دولت به وجود آمده که از صادرات محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند و آثار مثبتی ندارد، دولت باید یا صادرات را آزاد کند و یا اینکه قیمت واقعی محصولات را تعریف و به کشاورزان پرداخت نماید.

دولت برای رسیدن به کالاهای ارزان یارانه پرداخت کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر وظیفه تنظیم بازار نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده که کار این وزارت‌خانه نیست، تولید وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی است و باید به این بخش توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: زمانی‌که تولید و تنظیم بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد حق کشاورز ضایع می‌شود دولت اگر قصد دارد کالای ارزان در اختیار جامعه قرار بگیرد باید یارانه آن را پرداخت کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها