کد خبر: 271402
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۰:۱۱:۲۲
| |

چهار پلیس هندی در درگیری‌های کشمیر کشته شدند

همزمان با آغاز تعقیب و پیگیری برای بازداشت اعضای گروه شبه‌نطامی «جیش محمد» که مسئول کشته شدن 44 پلیس هندی است، یکی از مقامات اعلام کرد که در جریان درگیری‌های امروز (دوشنبه) در منطقه مورد مناقشه کشمیر، چهار پلیس هندی و یک غیرنظامی کشته شدند.

چهار پلیس هندی در درگیری‌های کشمیر کشته شدند
کد خبر: 271402
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۰:۱۱:۲۲

اعتمادآنلاین| یکی از سخنگویان پلیس در استان جامو و کشمیر، گفت: نیروهای هندی روستای پینگلاندر منطقه پولواما کشمیر را محاصره کردند؛ جایی که یک عامل انتحاری روز پنج‌شنبه به کاروانی از پلیس شبه‌نظامی حمله کرد.

یکی‌دیگر از مقامات پلیس دولتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اطلاعاتی درباره حضور سه شبه‌نظامی از گروه «جیش محمد» مستقر در پاکستان در داخل خانه‌ای در این روستا به دست ما رسیده است.

این مقام افزود: در جریان درگیری‌ها چهار سرباز و یک غیرنظامی کشته شدند.

وی در ادامه گفت: در ساعات اولیه امروز تبادل آتشی میان نیروهای پلیس و شبه نظامیان در گرفت که منجر به زخمی شدن نیروهای ارتش و صاحب خانه شد. آنها کمی بعد جان خود را بر اثر جراحات از دست دادند.

یک منع رفت‌وآمد در منطقه پولواما اعمال شده و پلیس از مردم خواسته تا در داخل خانه‌هایشان بمانند.

«محمد یونس» یک خبرنگار در منطقه پولواما گفت: نیروهای پلیس در حال انجام جست‌وجوی این روستا هستند و غیرنظامیان در خانه‌های همجوار که تخلیه شده‌اند، گیر افتاده‌اند.

این در حالی است که پاکستان هرگونه ارتباط داشتن با حمله صورت گرفته به این کاروان نیروهای پلیس در روز پنج‌شنبه را رد کرده است.

کشمیر منطقه‌ای که اکثریت آن مسلمان هستند، در مرکز دهه‌ها خصومت و درگیری قرار دارد به طوری که هند و پاکستان هر دو ادعای مالکیت بر آن را دارند، اما کشمیر که به دو بخش تقسیم شده توسط هر دو کشور اداره می‌شود.

نیروهای هند حدود 23 فرد مظنون مرتبط با گروه شبه‌نظامی جیش محمد را بازداشت کردند؛ گروهی که مسئولیت حمله مرگبار به نیروهای امنیتی هندی در دهه‌های اخیر را برعهده گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها