کد خبر: 271407
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۰:۱۷:۳۰
| |

نشست برنامه‌ریزی‌شده طالبان با آمریکا در پاکستان به تعویق افتاد

طالبان دور جدید برنامه‌ریزی‌شده مذاکرات صلح با آمریکا را که قرار بود امروز (دوشنبه) در پاکستان برگزار شود، به تعویق انداخت.

نشست برنامه‌ریزی‌شده طالبان با آمریکا در پاکستان به تعویق افتاد
کد خبر: 271407
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۰:۱۷:۳۰

اعتمادآنلاین| طالبان اعلام کرد اکثر اعضای تیم مذاکره‌کننده این گروه قادر به سفر به پاکستان نیستند چرا که آنها در لیست‌های سیاه آمریکا و سازمان ملل قرار دارند.

این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، جزئیات بیشتری را مطرح نکرد. در این بیانیه توضیح داده نشده که چطور چندین تن از اعضای طالبان قبلاً قادر بودند تا برای نشست‌هایی در امارات و مسکو سفر کنند.

طالبان یک دفتر سیاسی در قطر دارد، جایی که اعضای تیم مذاکره کننده این گروه در آنجا زندگی می‌کنند. مذاکرات اسلام آباد یک مذاکرات بسیار مهم تلقی می‌شد و مصادف بود با سفر ولیعهد عربستان به پاکستان.

این تیم 14 نفره طالبان شامل پنج تن از زندانیان سابق زندان گوانتانامو آمریکا و انس حقانی برادر کوچک‌تر و محبوس رهبر شبکه حقانی است.

این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود هیئتی از آمریکا و یک تیم مذاکره کننده از طالبان احتمالاً امروز در اسلام آباد دور جدیدی از مذاکرات را آغاز می‌کنند که هدف از برگزاری آن مشارکت در حل بحران افغانستان و مذاکره در خصوص خروج احتمالی نیروهای آمریکایی بود.

اطلاعیه این مذاکرات هفته گذشته توسط دفتر طالبان منتشر شده بود که با این حال یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که واشنگتن هنوز هیچ دعوتنامه رسمی را برای هیچ مذاکره‌ای دریافت نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها